Co když se mi fotky nebudou líbit?

Každý z nás má svůj vlastní vkus. Co se líbí jednomu druhému nemusí.

Krása se prostě nedá definovat. Pro každého je to něco jiného.

Takže co se dá dělat, abyste po focení měli k dispozici fotky, které se budou líbit vám i vašim klientům?


Než oslovíte fotografku, projděte si její práci.

U mě portfolio najdete v menu, nebo prostě klikněte sem.

V ideálním případě to znamená otevřít webové stránky a hledat portfolium, nebo ukázku zakázek. V méně ideálním případě ukázku realizovanou práci najdete u předchozích klientů, nebo na sociálních sítích.

A položte si dvě důležité otázky:

1)   Líbí se vám ty fotky? Máte z nich dobrý pocit. Tohle je zkrátka o emocích. 

2)   Dovedete si v nich představit sami sebe? 

Rovnou bych doporučovala uložit si někam ty které se vám líbí nejvíc i s poznámkou co vás zrovna na té které oslovilo. Tak zjistím váš vkus i to na čem vám záleží a dokážu se lépe trefit.



Vyhraďte si čas a potkejte se

Proč byste to měli udělat? Těmi fotkami máte v plánu oslovit své klienty. Navázat s nimi vztah, prohloubit důvěru, lidsky se k nim přiblížit. Do všech těchto „činností“ vstupují emoce a my všichni je umíme od malička přečíst z drobných nápověď (rukou, postoje, natočení hlavy atd…).

Modelky se v tomto umění dlouho cvičí, aby na požádání dokázaly předvést určitou emoci. Pro většinu z nás je potřeba rychlejší cesta a nejsnadnější způsob je zařídit si takovou atmosféru při focení.  

Takže pokud se s fotografkou budete cítit dobře, bude se s vaší fotkou cítit dobře i potenciální klient. Bohužel to funguje i naopak, proto výběr nepodceňte.

V ideálním světě se potkejte osobně, ale i on-line setkání vám dokáže napovědět.

Foto pro web kde Daniela Podolková na setkání v Brně jedná s poteciální klientkou

V on—line světě ukazujem jen to co sami chceme, proto je setkání nejlepší způsob jak zjistit jestli si sednete.

Otevřeně řekněte svůj názor

Co vás děsí ve snu. Kde podle vás leží největší problém.

Z čeho máte obavy?

Co určitě chcete a co určitě nechcete.

Fotografka stojí na vaší straně, máte společný cíl. A k úspěšnému naplnění pomůže, když bude znát vaše představy, obavy , názory,…


Požádejte o náhled během focení

Na fotce se toho spousta dá změnit v následných úpravách. Ale a teď vezmu extrémní příklad:

Když vás vyfotím čelem vzad, už vás na fotce neotočím čelem vpřed.

Zkrátka základ fotky letí v nafoceném materiálu a už ten by se vám měl líbit.

Navíc, různé nesrovnalosti (např. viditelné ramínko podprsenky,…)  je snadné ihned opravit a znovu nafotit.

Však to nejspíš znáte, víc očí víc vidí.

Vyžádejte si ukázku úprav na jedné fotce

Požádejte o finální úpravu jedné fotky a bez obav řekněte svůj názor. Možná si tu fotku vyměníte třeba 3x než dojdete k plné spokojenosti. Ale pak všechny další už budou upraveny přesně tím způsobem, který vám vyhovuje.

Takže fotografce ušetříte čas a sobě peníze.

podnikatelsky portrét, brandová fotka před a po úpravě

Ukážu vám to třeba na mojí vlastní fotce.
První (v levo) surový výstup, který uvidíte na displaji při focení. Druhá (v pravo) upravená tak jak jsem s ní spokojená tedy:
-zjemněné vystouplé žíly na ruce, odstraněné smítko z ponožky, zesvětlené tmavé kruhy pod očima, smazán výrobní štítek foťáku (protože k sobě přitahoval pozornost namísto mé tváře),…

 

A nebo víte co? Objednejte se na focení ke mně. Budete muset udělat jen ten první krok a podívat se na portfolio, rovnou vám tu nechám odkaz. A všechny ostatní kroky už v rámci mého procesu zařídím já. 

P.S. Všechny výše uvedené kroky jsou k ničemu pokud se nelíbíte sama sobě. Ale to tom už jsem v minulosti na blogu zmiňovala, včetně způsobu řešení které znám.

Previous
Previous

Brandové focení pro vaše podnikání

Next
Next

Tkadlena na brandových fotografiích