Jaké fotky pro on-line podnikání v začátku potřebujete

“Jé zrovna tohle potřebuju, kdo to je? O čem mluví? Odkud je?”

Přesně to mi běží hlavou, když komentář, který řeší můj problém, čtu.

Ve chvíli kdy vás vaši zákazníci ještě neznají si k vám nejčastěji najdou cestu přes vaše komentáře, které zanecháváte na sítích.

Klikám na fotku nebo jméno a přecházím se podívat na profil, abych zjistila víc.

První dojem už ale mám. Ano z vašeho komentáře a z té maličké fotky vedle něj.

To proto je profilová fotka tak důležitá.

A právě profilová fotka je to první nejnutnější minimum.

Přinejmenším dokud vaše jméno nebude dostatečně „profláklé“ používejte jednu a tu samou na sítích v emailech… zkrátka všude kde zůstávají vaše digitální stopy. Ať vás bezpečně poznají a pospojují si střípky dohromady. Zamezíte tím vnímání vás jako více různých osob se stejným tématem.


Jak by správná profilovka měla vypadat, jsem už sepsala dřív, přejít na článek můžete zde.

profilová fotka na sítích za vás dělá první dojem 24 hodin 7 dní v týdnu

 

Minimum pro vlastní prezentaci:

Když jste v podnikání o krok dál, a oslovujete klienty vlastními příspěvky na sítích i různých skupinách, je ideální abyste jako doprovod použili také obrázek. Buď toho o čem mluvíte, nebo fotku sami sebe.

Statistiky jsou neúprosné, koťátka fungují dobře, ale vaše tvář je vaše značka a výsledek z dlouhodobého pohledu bude lepší. Budujete si tak rozpoznatelnost.

Pokud vás zajímají data, pak hledejte výzkum Roberta Zajonc: ve zkratce k zapamatování a příznivějšímu hodnocení stačí pouhé zobrazování stejného. Proč toho tedy nevyužít.

To je jeden z hlavních pilířů skutečnosti, proč vám pro prezentaci vlastního podnikání na začátku bude stačit pár fotek.

Čím víc je budou lidé vidět, tím snadněji si vás budou pamatovat.

Osobně bych si dovolila doporučit nechat si udělat fotky z větší vzdálenosti aby bylo možné fotku přizpůsobit a ořezat na šířku i výšku. Budete je moct použít na jakoukoli síť ale i přidat do koláže, banneru, k textu. Prostě ať nezmeškáte žádnou možnost ukázat svoji tvář.

V opravdu minimalistické verzi si vystačíte s 5 fotkami.

Ve výsledku by ten soubor měl mít (v závislosti na vašem zaměření):

  1. Fotky s pohledem přímo, tím navazujete vztah.

  2. Fotky s pohledem bokem, tím sledující stavíte do pozice pozorovatele. A zároveň pohled do strany umožňuje poslat pozornost k textu, který tam můžete vložit.

  3. Fotky, které vás zobrazují u vaší činnosti.

  4. Fotky, které umožní sledujícím se dostat do pocitu jaké to je s vámi spolupracovat.

Portrétní fotografie lektorky během výuky pro webové stránky.

 

Každá z nás chce být na fotce co nejhezčí.

To je přirozená touha, která posledních letech díky filtrům a rozsáhlým úpravám získala obrovské pole možností.

Využít toho co je díky úpravám fotek možné nebo se raději držet přirozeného vzhledu?   

To je v první řadě otázka na vaší ideální klientku, co ji osloví a zaujme? Bude vám věřit víc jako skutečné osobě, a nebo k vám bude raději vzhlížet?

Druhý bod stojí v odpovědi na otázku: co je gró vašeho podnikání? Setkáváte se s klienty osobně? Vidí vás na videích? Pokud ano, poznají vás podle fotky na videu? Toho se držte. Fotka je vlastně okamžik zastavený v čase. Při reálném setkání nikdo naše rysy dopodrobna nezkoumá, u fotek na to čas je. Proto se v úpravách zjemňují vrásky, kruhy pod očima,… Nic se ale nesmí přehnat.

V konečném důsledku totiž jde o důvěru vašich klientů.
Jak ji podpořit si můžete přečíst výměnou za váš e-mail zde.

Noční Fotografie koučky před obchodním centrem Brno-královo pole.

Dokážu pochopit, že tak malý výběr brandových fotografií časem může začít nudit.

Věřte tomu, že vám se okouká mnohem dřív než vašim sledujícím.

V tu chvíli je čas na větší brandové focení, které vám nabídnete něco víc. Nebo svoji prezentaci můžete začít prokládat selfíčky.

Ať zvolíte kteroukoli cestu, ve výsledku se přiblížíte svým sledujícím v obyčejném každodenním životě. Budou vás vnímat jako skutečnou osobu a snadněji si k vám dokáži navázat osobnější vztah.

Inspirovat se jak přistupuju k tvorbě seznamu fotek pro brandové focení mých klientek můžete v dřívějším článku zde.

A jestli se chcete rovnou objednat - tam přejděte sem.

Previous
Previous

Focení přednášky, Lucie Machutová

Next
Next

Nejčastější obavy před brandovým focením