Seznam fotek, které určitě budete potřebovat

Naplánovat brandové focení, znamená složit množství drobných věcí do mozaiky, z které potom čtete, podobně jako z mapy cestu.   


Jedním kouskem mozaiky je přehled nebo seznam, kam všude fotky potřebujete, případně co na nich bude.  

Jenže každé podnikání je jiné, jedinečné, a univerzální seznam moc nepomůže.

Co s tím?

Ukážu vám postup, jaký běžně používám.

Přenést si ho do vlastního podnikáni určitě zvládnete.


V první fázi se seznamuji s vaším podnikáním, částečně bez vaší účasti a vědomí. Hledám si vás na internetu. Někdy je to propojené a vedou odkazy z jednoho místa na další. Jindy ne. Vznikne mi seznam míst, na kterých se prezentujete. Nejčastěji se jedná o:

  • Sociální sítě

  • Virtuální katalogy

  • Vlastní webové stránky

Fotkou oslovte. Přisedněte si na konzultaci, ráda to s vámi proberu.

Grafička nabízí konzultace s hláškou: “Přisedněte si.”


Pro sociální sítě je obvykle potřeba mít, kromě fotografií k obsahu tj. k příspěvkům, ještě i profilovou fotografii a případně úvodní fotografii profilu (banner). U Facebooku je častá i úvodní fotografie pro skupinu.


Virtuální katalogy mají specifické požadavky. Nejčastěji vaše fotografie, ideálně taková, co prozradí profesi na první pohled.

Na webových stránkách to mohou být fotografie

  • vytvářející pozadí, často z nástrojů, s kterými zacházíte,

  • úvodní banner,

  • fotografie vás samotných (minimálně do sekce o mně),

  • doprovodné fotografie k textu, tak aby napomohly porozumění a zkrátili samotný text,

  • detailní záběry na drobnosti, které při práci používáte, třeba pro patičku webu,

  • doprovodné fotografie pro blog.

V druhé fázi si s vámi povídám

o vašem podnikání, hodnotách směřování, o tom co máte rádi, pro co žijete …

Dostávám za oponu, k věcem na které není vidět.

Například:

  • Používáte e-mailing pro oslovování své databáze dosavadních klientů. Pro mě se tato informace rovná dotazu na fotografii v patičce e-mailu a profilové fotografie účtu, která se přenáší v kontaktech s adresou.

  • Rádi využíváte prezentace při svých školeních nebo dáváte k dispozici po proškolení pdf. Proč to nevyužít a nedat jako vodoznak nějakou fotografii, která se na vás váže, a při pozdějším procházení se takto snadno připomenete, navíc si díky ní materiály označíte.

  • Nabízíte stažení magnetu a během procesu opět můžete použít vlastní fotografie, abyste navázali se svými klienty bližší vztah.

Brandová fotka má jasně ukázat jak co vaše práce obnáší a jak se klient bude cítit.

Při metamorfě se používají chodidla k uvolnění.

V třetí fázi se zaměřuji na

budoucnost, vaše plány a návazné aktivity.

Projekty, workshopy, marketing, ...  zkrátka jaké budou vaše kroky a akce v následujících pár měsících. A jaké fotografie budou potřeba.

Jestli vás právě napadlo, že tohle přemýšlení a hledání, zabere hromadu času a práce, že byste raději obecný seznam, na kterém si odškrtáte co se na vás vztahuje… taky mě to napadlo. Několikrát jsem ho i začala psát.

Nakonec ve mně vždy převážil pocit, že projít si svoje podnikání, podívat se na něj z odstupu, zjistit si jestli je vše provázané je prostě k nezaplacení.


Pokud potřebujete parťáka, nabízím vám konzultaci.

Kontaktujte mne.

Můžeme vyřešit právě tento jeden střípek celé mozaiky, nebo klidně udělat i celou přípravu pro focení.

Až na samotné focení dojde, budete mít jasnou představu, co potřebujete. Pak už to stačí jen vykomunikovat s fotografem/kou.

Brandová fotka ukáže i prostředí v kterém metamorfa probíhá.

I to v jakém prostředí služba probíhá může být pro klienty podstatné.

A jak ze seznamu při focení získat co největší různorodost k možnému použití jsem probrala v článku: Jak z focení získat maximum.

Previous
Previous

Nejčastější obavy před brandovým focením

Next
Next

Jaké fotky pomůžou zvýšit návštěvnost webu?