Nejčastější obavy před brandovým focením

Těch pár nejvýznamnějších, s kterými se pravidelně potkávám, jsem sepsala a přidala i svůj pohled na věc.

Snad vám pomůže vidět je z trošku jiné perspektivy. 

Každá obava má někde svůj původ. Naštěstí má i svoje řešení.



Co bych na těch fotkách mělo být?

Dá se to vzít z jiného konce – a ptát se na :

  • Jaké fotky pro svoje podnikání potřebujete?

  • Jak by měly vypadat aby zaujaly vašeho klienta?

 

Rada, která by byla univerzálním řešením a platná pro všechny neexistuje. Ale svým způsobem je to jednoduché.

Záleží především na vašem záměru a vkusu. A pak taky na vašem ideálním klientovi, to je osoba pro kterou to všechno tvoříte, a kterou potřebujete zaujmout.

Přirovnala bych to k výběru obrazu do vlastního domova.

Každý z nás si vybere jiný.

Někdo na něm bude hledat klid, jiný si chce připomenout členy rodiny, další touží po scenérii, v které vždy najde něco nového.
Zkrátka každý z nás má jinou představu o tom, na co se chce dívat a proč.

Správná odpověď je tedy ukryta v každém z nás. Pokud ji neznáte, přijdeme na ni společně během příprav. Zaměříme pozornost na vás jako osobnost, na vašeho ideálního klienta, jeho potřeby, touhy, sny.   

Ukažte co jak vaše služba doopravdy vypadá na brandových fotkách

Ukázat jak se bude cítit, když služba probíhá je gró. Fotky přes rameno modelky mi přijdou skvělé, protože když se na fotku díváte, postaví vás prakticky na její místo.



Mě se vystajlované fotky moc líbí, ale přijde mi, že na nich pak nejsem já.

Tak pokud říkáte rovnou tohle, je to jasné.

Lidé od Vás nakupují, protože jste to vy, tak proč to měnit.

Jestli jste ale jen na vážkách a vaše přesvědčení není tak pevné, pak vám ráda pomůžu, přijít na to, jaký styl fotek používat, aby pasovali k vaší značce / osobnosti?

Vizuálně se dá předat spousta informací, když začneme používat předměty a prostředí, které je s vámi v souladu. Oboje o vás bude vypovídat víc, než se na první pohled může zdát.

A pokud chcete slyšet můj osobní názor: “Lidé toho chtějí vědět víc a rychleji. Bez skrývání se za líbivou fasádou. Přestože v on-line světě jsme zatím někde na půl cesty. Stačí se podívat kolik lidí dává fotografie tak jak vznikly, a kolik z nich fotky přidává až když projdou nějakými filtry, aby byly líbivější.  Ostatně i tam můžete najít odpověď: Co osloví vaši IKK? “

Eva Křivánková - průvodkyně ženstvím ve své skutečné energii

Energie každého z nás je jedinečná a je právě tím, co přitáhne klienty, kteří mají podobné hodnoty a vize. Práce s nimi je v podstatě zábava.

„Tahle je blbá, tu rovnou smaž.“

„Jo, dobře. A co je na ní špatně?“
„Nelíbí se mi …“

Proč se při pohledu na svou fotku sami sobě nelíbíme, i přesto že před zrcadlem žádnou vadu nevnímáme?

Před zrcadlo se stavíme s určitým záměrem. Třeba rozčesat vlasy a těm věnujeme pozornost. Stavíme se před ně s očekáváním, že svůj vzhled vylepšíme. Neposuzujeme, co se nám líbí, a co ne.

U fotky, především takové, kterou chceme zveřejnit, nastupují jiné emoce:

  • Díváme se na sebe z úhlů, na které nejsme ze zrcadla zvyklí.

  • Pohled je pro nás natolik nový a cizí, že našemu vědomí trvá, než to příjme a uzná, že i toto jsme my. Může se stát, že nám to naše ego uznat nedovolí.

  • Často jsme k sobě mnohem kritičtější, než bychom byli k ostatním.


Když se zaměříte na ostatní lidi na fotce, zjistíte, že tyhle pocity nedorazí. Proč?

  • Jste zvyklí je vidět z různých úhlů.

  • Ego do toho nemluví.

  • K ostatním jste shovívavější než sami k sobě.


Fotka je nezmění, vypadají tak, jak je opravdu vidíte.
Jediný rozdíl oproti realitě je, že u fotky máte víc času na prohlédnutí drobných detailů. Ty byste se v reálném čase nevnímaly, proto se na fotkách zjemňují vrásky, póry na kůži atd.

Jen málokdo z nás je se svým vzhledem 100% spokojen. To by nás ale zastavit nemělo. Nestejnoměrné zuby, hrbol na nose,… na to všechno jsou lidé, kteří vás osobně potkávají, zvyklí.

Pro ně je důležité, že dokážete vyřešit jejich problém.

A když při setkání v off-line světe poznají, berte to jako kompliment, pak děláte svou vizuální propagaci dobře.

Brandové fotky  jsou proto aby vás přestavili vašim sledujícím, neukrývejte se.

Poznali byste sami sebe zezadu?

 

Sluší mi to jen na momentkách

Jak mi někdo řekne, co mám udělat a pak se mám nějak tvářit, je ta fotka vždycky nanic.

Já to chápu, ostatně sama to mám dost podobně.
 
Herci a modelky dokáží na tváři emoci vykouzlit a udržet.

Běžný člověk, který potřebuje prezentovat sebe a své podnikání, na těch fotkách většinou být vlastně nechce. Většinou k tomu vede logika a dnešní způsob marketingu. K tomu se navíc přidá nepříjemný pocit, protože ho při focení celou dobu sleduje objektiv a to samo o sobě úplně stačí, aby znervózněl.  

Co se s tím dá dělat?
Při focení si nejdřív najdu světlo, pak si vás trochu pošteluju, napovím vám, co a jak, a nakonec si s vámi začnu povídat:

  • o vašem podnikání,

  • o jakémkoli tématu, na které jsme předtím narazili,

  • pustíme si hudbu,….

  • záleží na vás co vás uvolní.


Možná trochu vypadnete z připravené pózy, aspoň nebude tolik „strojená“. Nicméně, po nějaké době se uvolníte, a začnete vypadat přirozeně.

Barbora Vlasáková v předem připravené póze a už uvolněná

Takové fotky sice mají svoje nedokonalosti, ale jsou pro mě, a věřím že i pro vás, cennější.

Já se nedokážu celou dobu usmívat.

Já taky ne. A věřte mi, na tom vůbec nezáleží.

Mít všechny fotky s úsměvem je totiž trochu krátkozraké.

  • Čas od času se vyskytne téma, ke kterému se úsměv jednoduše nehodí,

  • ale hlavně kdo se každý den a celý den stále jen usmívá? A i kdyby tomu tak bylo, skutečně byste mu to věřili?

Když je na fotkách různý mix výrazů, mám pocit že vidím komplexní osobnost, ne jen jednu její část.

Rozhodně to neuškodí tomu, jak chcete být vnímáni. Právě naopak, podpoří to vaši autenticitu i vnímání skutečné osoby.

Mindset, nebo taky nastavení mysli je to na čem záleží, když vybíráme fotky pro web.

Fotky na kterých ukazujete vážnou tvář mají svoji hloubku.

 

Brandové focení pro mě znamená víc než jen pěkné fotky.
Mým cílem je ukázat vás, vaši osobnost, hodnoty i práci tak, jakoby se s vámi vaši klienti skutečně setkali.

První dojem dnes často vzniká v on-line světě.
Využijte naplno ty důležité zlomky vteřin, kdy si k vám tvoří klient důvěru a vztah.

Zaujal vás můj pohled na svět, chcete mne poznat lépe? Domluvme si setkání: fotografka@danaostrovska.cz

Previous
Previous

Jaké fotky pro on-line podnikání v začátku potřebujete

Next
Next

Seznam fotek, které určitě budete potřebovat