Nejčastější obavy před brandovým focením

Před focením se obvykle vynoří otázeky i nejistota. Je to přirozené, předvším když si už před focením představím, že fotografie bude moct vidět v podstatě celý svět.
I proto u brandové focení – jde především o to, jak se ukázat způsobem, který dává smysl vám i vašemu podnikání.

Sepsala jsem ty nejčastější obavy, které od klientek slýchám, a přidala svůj pohled. Možná vám pomůže podívat se na ně z jiného úhlu.

Ostaně většina obava má svůj důvod. A obvykle i řešení.

Co by na těch fotkách mělo být?

Zkuste to otočit a ptát se:

  • Jaké fotky vaše podnikání opravdu potřebuje?

  • A jak mají působit na vašeho ideálního klienta?

Univerzální odpověď neexistuje, ale nemusí to být složité. Vyjdeme z vašeho záměru, z toho, co je pro vás důležité – a také z toho, jak chcete, aby vás váš klient vnímal.

Přirovnala bych to k výběru obrazu. Každý má jiný vkus. Někdo hledá klid, jiný barvy, další vzpomínku. Každý z nás si vybere jiný a stejné je to i u fotek.

Pokud jasno nemáte, přijdeme na to během přípravy - projdeme kým jste, pro koho pracujete, co vaše značka vyjadřuje a to nám dá základ pro plánování fotek, místa focení,…

Ukažte co jak vaše služba doopravdy vypadá na brandových fotkách

Ukázat jak se klient bude cítit, když služba probíhá je gró. Fotky přes rameno mi přijdou skvělé, protože když se na fotku díváte, prakticky stojíte v pozici klienta.

Mě se “vystajlované” fotky moc líbí, ale přijde mi, že už to pak nejsem já.

Pokud to vnímáte takto, je to vlastně skvělá výchozí pozice – víte, co nechcete.

Jestli jste ale na vážkách a vaše přesvědčení není tak pevné, pak vám ráda pomůžu, přijít na to, jaký styl fotek používat, aby pasovaly k vaší značce / osobnosti.

Vizuálně se dá předat spousta informací, když začneme používat předměty a prostředí, které je s vámi v souladu. Oboje o vás bude vypovídat víc, než se na první pohled může zdát.

A pokud chcete slyšet můj názor? Lidé chtějí realitu. Když je něco „příliš upravené“, začínají mít pocit že je to vyrobeno umělou inteligencí a jejich nedůvěra vzrůstá. Chtějí vidět skutečné lidi, vědět že jsou nedokonalí, stejně jako oni. I tam může ležet být síla vašich fotek.

Lidé od Vás nakupují, protože jste to vy, proč na tom něco měnit.

Eva Křivánková - průvodkyně ženstvím ve své skutečné energii

Energie každého z nás je jedinečná a je právě tím, co přitáhne klienty, kteří mají podobné hodnoty a vize. Práce s nimi je v podstatě zábava.

„Tahle je blbá, tu rovnou smaž.“

„Jo, dobře. A co je na ní špatně?“
„Nelíbí se mi …“

Znáte to? Vidíte svou fotku a rovnou ji odmítnete, přestože vám objektivně nic nechybí?

Není to neobvyklé. Před zrcadlem se na sebe díváme jinak – s konkrétním záměrem, který se mířen třeba na vlasy nebo oblečení. U fotky ale najednou hodnotíme. A to spouští sebekritiku.

  • Vidíme z úhlů, které neznáme. A chvíli trvá, než je naše vědomí přijme jako „normální“.

  • Jsme k sobě často přísnější než k ostatním. Zkuste si všimnout – když se díváte na fotku někoho jiného, většinou tohle neřešíte. Vnímáte celek. Přijímáte ho. A to stejné můžete dopřát i sobě.


Jen málokdo z nás je se svým vzhledem 100% spokojen. Nestejnoměrné zuby, hrbol na nose,… na to všechno jsou lidé, kteří vás osobně potkávají, zvyklí. Pro ně je důležité, že dokážete vyřešit jejich problém.

Zkrátka vaši klienti vás znají takoví, jací jste. A pokud vás podle fotky poznají, berte to jako kompliment.

Brandové fotky  jsou proto aby vás přestavili vašim sledujícím, neukrývejte se.

Poznali byste sami sebe zezadu?

“Sluší mi to jen na momentkách,

jak mi někdo řekne, co mám udělat a pak se mám nějak tvářit, je ta fotka vždycky nanic.”

Chápu, ostatně mám to dost podobně.
 
Herci a modelky dokáží na tváři emoci vykouzlit a udržet.

Běžný člověk ne, ale to ničemu nevadí.  Focení se mnou není o tom, že vám řeknu „postavte se sem a usmějte se“. Najdu si dobré světlo, přirozený úhel, trošku vás navedu – a začnu si s vámi povídat:

  • o vašem podnikání,

  • o jakémkoli tématu, na které jsme předtím narazili,

  • pustíme si hudbu,….

  • záleží na vám pomůže dostat se sama k sobě.


Po nějaké době se uvolníte, začnete vypadat přirozeně a působit jako skutečná vy.

Barbora Vlasáková v předem připravené póze a už uvolněná

Takové fotky sice mají svoje nedokonalosti, ale jsou pro mě, a věřím že i pro vás, cennější.

Nedokážu se celou dobu usmívat.

Ani nemusíte. A vlastně to ani nechceme.

Úsměv je fajn, ale nestačí. V komunikaci se střídají různé nálady, témata,... A fotky by tomu měly odpovídat.

Jen úsměv nestačí.
Právě různorodost dodává vizuálnímu materiálu sílu, podpoří vaši autenticitu i vnímání skutečné osoby.

Mindset, nebo taky nastavení mysli je to na čem záleží, když vybíráme fotky pro web.

Fotky na kterých ukazujete vážnou tvář mají svoji hloubku.

Brandové focení pro mě znamená víc než jen hezké fotky.
Mým cílem je ukázat kdo jste, jak přemýšlíte, jak se chováte ke klientům, …. jakoby se s vámi vaši klienti skutečně setkali.

Vaši klienti se s vámi často nejdřív potkají online. A první dojem už podruhé neuděláte. Využijte těch pár vteřin co nejlépe.

Zaujal vás můj přístup? Chcete zjistit, jak může focení podpořit vaše podnikání?

Ozvěte se mi.: fotografka@danaostrovska.cz

Previous
Previous

Jaké fotky pro on-line podnikání v začátku potřebujete

Next
Next

Seznam fotek, které určitě budete potřebovat