5 klíčových informací pro perfektní brandové fotografie

Fotky prezentující vaše podnikání jsou v podstatě vaši zástupci, kteří pro vás neúnavně pracují celé dny.

Kdybyste si vybíraly skutečného zástupce, který bude vaše podnikání prezentovat potenciálním klientům, měli byste na něj nejspíš spoustu požadavku. A jeden z hlavních by byl, seznámit se dobře s vaším podnikáním a vědět o něm první poslední, aby dokázal zodpovědět jakoukoli otázku, která vaší práce týká.

Aby tohle všechno věděl i člověk co vás bude fotit je ideální stav, který často nejde dosáhnout.
Nicméně pokud půjdeme do druhého extrému a fotograf/ka o vás a vašem podnikání neví nic, pak čekejte, že vzniknou líbivé fotografie, které vás zastoupí jen na “oko”.

Co je tedy minimální základ, který by fotografka měla vědět? 

Kdo je vaším klientem

Cílová skupina, kterou chcete oslovit, její zvyky, co se jim líbí, co je zaujme. Případně i jakých hodnot si váží.
Tohle všechno se promítá například do výběru místa focení. Proč? Pokud vyberete místo pro vaše klienty zajímavé a lákavé, už když uvidí fotku zastaví se na ni o chvilku déle začne je zajímat víc kdo jste. Lidmi, s kterými se naše hodnoty a zájmy protínají na více místech, si toho máme víc co říct, jejich společnost je pro nás přínosná na více stranách.

Brand foto zahradnice před podzimními stromy

Všichni chceme být pro své klienty důvěryhodní.

S kým byste vy sami spolupracovali raději?

-       S někým kdo je jak se říká naladěn na vaši notu?

-       Nebo s někým, kdo vyřeší váš problém, ale jinak si nemáte co říct? 

Váš klient toho samozřejmě ovlivňuje víc - to jak se oblečete, jaké rekvizity použijete, z jaké pozice budete foceny a jaké výrazy a emoce se na fotkách objeví, jaká atmosféra bude z fotek čišet.

Jak to máte vy sami

To proto, abyste se ve svém podnikání i na fotkách cítily dobře.

A co víc když do fotek i svého podnikání „položíte“ sami sebe, bude vám v něm svobodněji, než když se budete mermomocí snažit napasovat do nějaké „krabičky“

Mimochodem, když jsou fotografie autentické a upřímné, pomáhá vám to budovat u klientů důvěru. A jak nejspíš sami víte, důvěra je pro prodej opravdu důležitá.

Kde si představujete své podnikání

v budoucnu, jaké máte cíle a jak se k nim chcete dostat. Pravděpodobně bude vaše vize zahrnovat i samotný způsob propagace a možnosti, které budete využívat.
Tam totiž leží odpověď na otázku jaký formát u té, které fotky budete potřebovat, aby sedla do plánované reklamy. Jestli na ní bude potřeba počítat s prostorem pro text.

Brandove fotky podnikatelky při přemýšlení a psaní

Takové focení jednou za čas, člověk přiměje udělat si čas a nad svým podnikáním se zamyslet. A to je taky fajn.

Co je vaše téma

A jakým způsobem je komunikujete, jaké příměry nebo příběhy v řeči používáte.

Někdo je odjakživa vtipálek, jiný je rozvážný, další….
I to by se na fotkách mělo objevit, částečně to souvisí s vaší osobností, částečně s vašimi klienty, ale především se způsobem jakým běžně své téma komunikujete.

Prostě texty i fotky by měly být za jedno.

Pokud máte vtipné texty, i fotky by měly být vtipné a samozřejmě to platí i opačně.
Téma může určit i propriety, které se při focení dají využít a napovědět tak ještě víc těm co se na fotku dívají.

Jaký vizuální styl se vám líbí

Jaký jste doteď používaly a pokud máte pak logo, barvy, typografii a další prvky vašeho brandového vizuálu.

V případě využití barevných fotek se přímo nabízí promítnout do nich vaše barvy.

Podobně jako s texty by fotky měli ladit s celkem, tedy i výše uvedeným. Například pokud milujete minimalismus, máte v tomto duchu navržené písmo, logo, rozložení webových stránek, pak by bylo pro focení vhodné volit prostředí, které má také znaky minimalismu a vyhnout se malý stísněným prostorám plným nábytku a dalších věcí.

Na procházce podzimním parkem, doplňková podnikatelská fotografie

A když milujete přírodu, klidně můžeme fotit venku.

Kromě výše uvedených pěti bodů je důležitá také vzájemná důvěra a dobrá komunikace mezi klientem a fotografem. To zajistí, že fotografie budou splňovat očekávání klienta a pomohou mu s dosažením jeho profesních cílů.

Ne, nedělám si nárok, že bych sepsala naprosto všechno, co má vliv, ale s tímto výčtem dokážete udělat první krok a dobrá brandová fotografka vás dál povede v závislosti na typu vašeho podnikání.

Objednat se na focení můžete hned a výše uvedené rozmyslet v mezičase.

Previous
Previous

Z internetového stínu viditelnou podnikatelkou: Jak pro mě sociální sítě přestaly být strašák

Next
Next

Jak překonat obavy z brandového focení?