Brandové barvy ve fotkách

Pokud procházíte informace spojené s přípravou a samotnou stavbou webových stránek, pak jste se nejspíš s termínem: „brandové barvy“ potkaly.


Ať už jste si je vybraly sami, ve spolupráci s webařkou  nebo grafičkou,nebo jste je získaly od brandovou specialistky, máte teď několik barev k různým účelům:

  • obvykle jednu nebo dvě nosné, které vše svazuje dohromady,

  • jednu výraznou, kterou budete používat jako šafránu a jen na to nejdůležitější,

  • a jednu nebo i více doplňkových nebo kontrastních v návaznosti na to co se vám líbí a jaký efekt chcete v návštěvnících svého webu vyvolat.


Když to hodně zjednoduším, přesně tak, byste je měli použít i ve fotkách.

Ale pojďme se na to podívat blíž.

Výraznou barvu budete i na fotkách používat na drobných detailech. Když budete chtít přitáhnout pozornost k:

  • vaší tvářit, využijete ji na náušnicích,

  • tomu co ukazujete, můžete ji mít třeba na prstýnku, náramku, lemu rukávu, tužce kterou využijete jako ukazovátko

  • nebo na samotné fotce vůbec nebude a přidáte ji tam až při vkládání do webu ve formě textu nebo tlačítka.

Nosné barvy, které vše propojí naopak můžete mít skoro všude – oblečení, doplňky, cokoli kolem vás. Ideálně by měly být obklopeny doplňkovými nebo kontrastními barvami. Takže když budete mít nosnou modrou, a budete stát ve světlé, bílé místností, pak můžete počítat s tím, že modrá tam vynikne.

brandove barvy v podnikatelskych fotografiich

Takže když budete mít nosnou modrou, a budete stát ve světlé, bílé místností, pak můžete počítat s tím, že modrá tam vynikne.

To ale neznamená, že vás nějak omezují. Vůbec je na samotné fotce mít nemusíte. Můžete je totiž doplnit až později formou rámečků, šablon, písma atd… v takovém případě si úplně vystačíte když využijete doplňkové nebo kontrastní barvy.

Že se vám to špatně představuje? Chápu to, těch možností se zdá být nekonečné množství.  

Je dobré dát si třeba týden nebo dva, kdy při brouzdání internetem budete sledovat co vás zaujmulo, co se vám líbí. A teď nemám na mysli samotné barvy, ale spíš jejich využití. Když vás něco osloví, zůstaňte na stránce o něco dýl a podívejte se jak je daná barva využitá dál.

Jednoduše se inspirujte.

Tady víc než kde jinde totiž platí, že vlastně neexistují žádná pravidla. Tisíc lidí, tisíc chutí.

Brandové barvy můžete v z fotky úmyslně vyloučit, a doplnit je později.

Dost možná jste na barvy narazily až při diskuzi s webařkou a ta vám řekla, že je vytvoříte podle fotek. Zvlášť pokud jste na začátku svého podnikání a spousta se toho mění za pochodu.


V takovém případě si prostě nedělejte hlavu. Vyskládejte si do prostoru zvažované oblečení, i propriety, zamyslete se jaké barvy budou na místě focení a vyberte ty věci a propriety:

  1. které máte nejradši a cítíte se v nich pohodlně (energie i když fyzicky vidět není se do fotek „propíše“),

  2. o  kterých si myslíte, že vám sluší a dávají na odiv vaše přednosti,

  3. ty které barevně zvažujete jako barvy vhodné pro váš brand,

  4. takové které budou v prostředí ladit nebo v něm naopak zazáří

Na pomoc si můžete přizvat odbornice – stylistky, které budou schopné celý outfit došperkovat.

Nebo využít konzultace s fotografkou, která navíc vezme potaz místo focení a následné úpravy ve fotografii a pomůže vám vybrat z toho, co máte.



K využití brandových barev ve fotkách můžete přistoupit hodně podrobně až odborně anebo taky vůbec.

Ani jedna z variant není špatně a záleží především na vás a na skutečnosti na kolik jsou pro vás brandové barvy důležité.

Previous
Previous

Kombinované brandové focení v interiéru a exteriéru

Next
Next

Fotografie pro mentorku živého vysílání