Proč vám fotky na webu nefungují? 5 chyb, kterým se vyhnout
Nejspíš si dovede představit, že profesionální fotografie posunout vaši prezentaci o kousek výš, než když si vše nafotíte mobilem. Nicméně to je jen jedna část.
Aby fotografie skutečně podpořily vaše podnikání, potřebují být v souladu s vaší osobností, způsobem jakým podnikání vedete i reflektovat koho mají přitáhnout.
Když tomu tak není, nejen že vám ten drahý web nebude fungovat tak jak by mohl, ale můžou k tomu ještě napáchat víc škody než užitku.
Pojďme si říct, jaké jsou nejčastější chyby:
Staré a neaktuální fotky
Nejspíš i vás napadlo, že pokud si nebudete na fotkách podobní, ať už proto, že byly foceny před dlouhou dobou, nebo je někdo opravdu hodně upravil moc důvěry vzbuzovat nebudou. Naopak potenciálním klientům naskočí: „Kde ještě mě bude lakovat na růžovo?“
Tip: Kdy je potřeba fotky vyměnit jsem probrala dřív – odkaz vás na něj dovede.Fotky, které neodpovídají vaší energii, osobnosti, značce
Skoro bych řekla ano ona tolik zprofanovaná autenticita – prostě pokud jste přirozeně veselí a přátelští, ale vaše fotky jsou formální, odrazujete si tak klienty, co hledají právě váš přístup (převeďte si příklad na vlastní osobnost – ostatně nikdo nejsme stejní).
Tip: Než se necháte fotit, ujasněte si, jak chcete působit.Pózy, v kterých jste se necítili a nepřirozené výrazy
Ačkoliv na pózování portrétní fotografie stojí a zrychluje to samotné focení, pokud vám póza nesedí, a vy sama byste se tak nikdy nepostavila, neposadila, pak fotografie nebude působit jako vy. Všude se píše o tom, že lidé se chtějí propojovat s lidmi. Proč si to komplikovat. Prostě buďte sví.
Tip: Vyberte si fotografku, s kterou vám bude dobře. Dejte si s ní konzultaci, většina dobrých fotografek ji nabízí zdarma a pak se zamyslete – jaké to bylo? Strávila byste s ní ráda další čas?Nevhodné prostředí
Vybírejte pro focení místa, které máte rádi, kde se cítíte dobře. Ano určitě existují „fotogenická“ místa, která vypadají opravdu nádherně. Vy ale svým klientům nejspíš chcete ukázat, jak spolupráce s vámi vypadá, co obnáší, s čím můžou počítat,….
Pokud si vyberete místo naprosto odlišné je to jako střílet si do nohy před závodem.
Tip: Vyberte prostředí, které odpovídá vaší práci a osobnosti. Pokud opravdu nevíte, domluvte si delší konzultaci a proberte to s fotografkou nebo marketingovou stratéžkou.Ignorování detailů a rekvizit
Bradové focení nejsou jen portréty lidí. Často dobře poslouží i fotografie věcí, které s vaším podnikáním souvisí, ať už půjde o štětce, nebo třeba inspirativní sošku, postavičku…. Takové fotografie dobře využijete na webu jako doprovod (třeba na poloprůhledné pozadí nebo do patičky) a na sítích když budete chtít něco svého a nebude mít chuť použít zrovna vlastní tvář.
Tip: Většinou to první co vám přistane na mysli, je to pravé.
Fotografie jsou součástí vaší propagace. Proto je rozumné postavit jejich základ na vašem podnikání.
Foto rekvizit pro malířku
Aby vám fotografie skutečně pomohly, vytvořila jsem pro vás krátkého průvodce: „6 kroků k fotografiím, které pracují pro vaše podnikání“.
Najdete v něm jasné kroky, jak si focení naplánovat, co promyslet předem a na co se zaměřit, aby výsledné snímky nejen skvěle vypadaly, ale hlavně podpořily váš byznys.
Stáhněte si ho a udělejte první krok k fotkám, které vás budou skvěle reprezentovat.