Jak si vybrat nejlepší fotky z focení pro váš web a sociální sítě

Focení máte za sebou, v ruce držíte sadu krásných snímků a teď přichází ta náročná část – jak si vybrat ty nejlepší? Které fotky vás brand nelíp podpoří? Které použít na web a které na sociální sítě? A proč na tom vlastně záleží?

Možná vás překvapí, jak moc správná volba fotek ovlivní to, jak budete působit na své klienty. U brandových fotografie nejsou jen o tom, jak na nich vypadáte – jsou součástí vaší vizuální identity a mají velký vliv na to jak vás potenciální klienti vnímají.

Marketingová poradkyně propaguje uvědomnění propagace na mobilu

Berte své webové stránky jako ekvivalent své on-line kanceláře. Fotky tu budou hrát klíčovou roli, protože lidé snadněji přijímají informace z obrazu. Psát a číst totiž umíme mnohem kratší dobu než máme oči a když se vrátíme do jeskyní – oči byly to co nám pomáhalo během zlomku vteřiny vyhodnocovat situaci a mnohdy zachránilo i život. Proto jim tolik věříme.

Když si tuto informaci převedu do dnešní doby, pak je vám nejspíš jasné proč je tak důležité aby fotografie podpořily text. Aby to nebyly jen hezké snímky, ale textu i vám pomáhaly prodat to co nabízíte.  

Co by měly fotky na web splňovat?

  • Jasné sdělení – každá fotka by měla podpořit text, který u ní je. Ideálně i z části vyprávět váš příběh.

  • Odpovídat tomu jak chcete být vnímání. A ne nemyslím tím žádnou přetvářku, ale přesně tu harmonii toho, co o vás vaši klienti potřebují vědět/vidět, aby vám mohli důvěřovat.

  • Reprezentativnost – odpovídat vaší profesi a stylu brandu.

  • Konzistence – ladit s barvami a celkovým designem webu.

Přemýšlejte o fotkách jako o součásti marketingu.

Například pokud nabízíte konzultace, skvěle funguje fotka konzultace s klientem – budoucí klient si snadněji představí, jak spolupráce s vámi skutečně vypadá.

Sociální sítě mají jinou dynamiku než webové stránky. Fotky potřebují zaujmout, přitom ale zůstat autentické a ideálně předat i nějakou emoci.

Uvolněná fotografie, tkerá nechává nakouknout na vaši osobnost.

Jaké fotky na sociálních sítích fungují nejlépe?

  • Emotivní a přirozené – lidé reagují na emoce, takže na sociálních sítích můžete popustit uzdu profesionalitě a ještě víc promítnout svou vlastní osobnost. Hodí se fotky, kde se smějete, pracujete, nebo jste v interakci s klienty, mají větší úspěch.

  • Osobní – fotky, které vyprávějí váš příběh i příběh vašeho podnikání.

Jak na výběr fotek po focení?

  • Sepište si, kde všude fotky použijete. ( Kde na webu, LinkedIn, Instagram, e-mailovou komunikaci,…)

  • Dívejte se na fotky očima klienta. Co ve vás vyvolávají? Působí na vás profesionálně, přátelsky, inspirativně? Je to to co chcete?

  • Budete ji opravdu používat? Dokážete si ji už teď představit na webu nebo sociálních sítích?

  • Méně je více. Raději vyberte pár silných fotek než desítky podobných snímků.

  • Nech si jen fotky, které vás těší. Pokud u některé přemýšlíte, jestli by šla upravit, nebo že vás využití třeba napadne později, rovnou je vynechte.

  • Poraď te se. Spolupráce s fotografem nekončí odevzdáním fotek – pokud si nejste jistí, které vybrat, zeptejte se na názor.

Chcete mít fotky, které se vám budou snadno vybírat?

Nejlepší způsob, jak si usnadnit rozhodování po focení, je mít už od začátku jasný záměr. Při mém brandovém focení spolu ladíme nejen vizuál, ale i to, kde a jak budou fotky použity, aby vám co nejlépe sloužily.

Pokud chcete fotky, které vám pomohou lépe komunikovat váš brand, napište mi a domluvíme termín focení.

Fotografie Koučky Eva Kubačové během on-line konzultace v její koučovně

“Byla jsem překvapená,

jak moc ovlivnil výběr fotek sdělení.”

Následný servis po focení, byl nadstandardní. Má obrovský cit pro to, jak vyjádřit a podpořit obrazem určitou situaci nebo stav.

Pomáhala mi vybrat ty správné na můj web, na míru k textům a musím říct, že to mělo úžasný efekt.

Jestli hledáte skvělého brandového fotografa s přesahem do psychologie i marketingu, tak Dana je správná volba.  

Eva Kubačová - koučka, www.evakubacova.cz

Previous
Previous

„Věděla jsem, že něco zapomenu…“

Next
Next

Proč vám fotky na webu nefungují? 5 chyb, kterým se vyhnout