V jaké fázi stavby webu je ten správný čas jít fotit?

Přemýšlíte o zřízení vlastních webových stránek, abyste ukázali svoje podnikání? Hodláte je zadat a hledáte odkud vlastně začít?

Co je ten první krok?

Copywriter řekne, že nejlepší texty vzniknou ve chvíli, kdy má web strukturu i fotografie. Nálada textu se k fotografiím váže.

Spousta webařů upřednostní při navrhování webu možnost sáhnout po hotových fotografiích a rovnou je vložit tam, kam jim to přijde příhodné. Je to snadné, rychlé a ušetří jim to čas.

Podle těchto rad se zdá, že ideální je fotografováním začít.

Můžete to tak udělat, ale počítejte s tím, že je to způsob, při kterém nezbytně nafotíte víc materiálu, než se nakonec použije. A v nejhorší variantě budete muset jít fotit znovu.

Na úplném začátku nikdo netuší, jak vlastně web bude vypadat (ani webdesigner předem neví, co se vám bude líbit). Barvy, pozadí, písmo, tlačítka, font,… to všechno se vzájemně ovlivňuje a má být v souladu.

Kdy je ideální čas jít fotit, když připravujete webové stránky pro prezentaci svého podnikání.

Fotka “za scénou” z focení v ateliéru

Připomíná vám to začarovaný kruh? Jedno není možné bez druhého. Z které strany do něj vstoupit?

Za ideální považuji postavit strukturu webu, zhruba vědět co bude kde napsáno a použít v dané chvíli inspirační fotografie (nafocené na mobil, stažené z internetu atd…)  V této fázi web bývá „pod zámkem“ a nehrozí problém s autorskými právy.

Ve chvíli, kdy jste si odsouhlasili strukturu, má smysl jít fotit.

Už totiž víte, co bude potřeba:

  • Znáte prostory pro fotky. Víte, jaký formát kterých fotek potřebujete. Např. na stránku o mě bude vertikální portrét a vedle něj text, na úvod super širokou,… a je snadné focení těmto potřebám přizpůsobit.

  • Účel, který mají fotky splnit. Například fotografie zde bude směřovat pozornost na text. U této je cílem navázat kontakt. V tomto místě chci nechat nakouknout na můj proces práce.

  • Barvy webu a textů. Například tato fotografie je úvodní a potřebuji na ní žlutý text a zelené tlačítko, pozadí pod textem musí být dostatečně kontrastní pro tyto dvě barvy.



Na základě takových znalostí vzniknou fotografie, které do webu padnou na první dobrou. Budou plnit svůj účel. Webdesigner nad nimi nebude sedět a přemýšlet, co s tou fotkou udělat, aby byly vidět ruce a zároveň hlava. Zkrátka jedno do druhého zapadne, jako když najdete dva správné kousky puzzle.

Při brandovém focení vznikají i fotka pro snadný výřez a použití do dalších propagačních materiálů.

Mým cílem je, abyste fotky do maxima využili.



Začínáte s podnikáním? Využijte minifocení. O čem to je?

Previous
Previous

Rozhovor

Next
Next

Jak se nasvítit pro natáčení nebo focení