Kdyby mi tak fotky přičarovaly důvěru mých zákazníků

Náhody prý neexistují. A tak za náhodu nepovažuju ani fakt, že jsem v poslední době nezávisle na sobě jsem zakopla o téma mere exposure. Přišlo během několika dní z několika nesouvisejících stran (kniha, hromadná pošta, odkaz na článek,..) 

Co je mere exposure?

Šlo by přeložit jako pouhé: „působení bezvýznamně se opakujícího podnětu“.

Nic neříkající nudné vysvětlení. Jenže on se k němu pojí výzkum.  

Fotografka z Brna při focení v interiéru


Robert Zajonc ho realizoval v šedesátých letech.

Když místo chození kolem horké kaše celý výzkum zkrátím, jde v principu o fakt, že pouhé opakované zobrazování toho stejného stačí k vytvoření stopy v paměti a příznivějšímu pozitivnímu hodnocení. 

Přesně tady bych mohla zvolat:

Zázraky na počkání, nemožné po více než 20 zobrazeních

Když mere exposure začnu v podnikání prakticky využívat, pak když mě nebo vás bude klientka pravidelně vídat, už po dvaceti zobrazeních Vás začne vnímat mnohem lépe. 

V případě, že se tedy budete ukazovat lidem, kterým chcete prodat, začnou  Vás rozpoznávat, mít raději a víc Vám věřit.  

I v tom je ukrytá síla fotografie. 

Dodám  jen že od šedesátých let se náš svět zrychlil, informací dostáváme víc, soustředíme se kratší dobu, fotografiemi jsme přesyceni …  počítejte že se z těchto důvodu počet nutných zobrazení docela určitě zvýšil.

Efekt Mere exposure uchopila po svém i Bára Perglová a ve svém podcastu z 5.10.2023 “Jeden psychologický princip, který se prostě nedá ignorovat” a vysvětluje jak ho využívají ve svém marketingu velké firmy, ale předeším ukazuje cestu jak ho využít v případě jednotlivců a malých firem. Poslechnout si ho můžete třeba na spotify zde, nebo si najděte podcast “Ze života značky”.

Fotografka u počítace  upravuje své webové stránky

Jak ještě zvýšit důvěru?

U fotek se způsobů jak zvýšit důvěru nabízí víc.
Co mám na mysli?

Z vědeckých výzkumů jsem vytáhla 7 tipů, které vám na fotkách pomůžou budovat důvěru, v krátkosti přepsala a nafotila k nim ukázky.
Dostanete se k nim výměnou ze e-mail.

A nebo se objednejte na focení a já je do fotek rovnou použiju.

Previous
Previous

Jak to, že na fotce z mobilu vypadám úplně jinak?

Next
Next

Fotky z brand focení Petry Fetrové