Kdo mi nafotí pro webové stránky fotky, na kterých budu vidět?

Mám krásné fotky, moc se mi líbí, ale webařka mi napsala:

„Když tu fotku do webu vložím tak, aby byly vidět ruce a co děláš, musím oříznout tvoji hlavu. Opačně, když je vidět tvůj obličej, nevejdou se do prostoru tvoje ruce a není vidět, co děláš.“

A to jsem fotografovi řekla, na co je potřebuju.

I s takovými příběhy za mnou klienti chodí.


V čem se liší portrétní a brandová fotografie?

Portrétní fotograf s vámi krátce prodiskutuje vaši představu a pak podle svého cítění vytvoří to nejlepší, co umí. Zachytí vás v určitém životním období a vytvoří vizuální kotvu vašich vzpomínek, nebo individualizované ozdoby interiéru (obrazy). Často takové focení zvedne sebevědomí, protože zjistíte, že můžete vypadat jako z časopisu. Zkrátka cílem jsou krásné fotografie, u kterých se s dalšími zásahy, jako je třeba ořez, nepočítá.

Brand fotografové mají za úkol ukázat vás a vaše podnikání. Tak aby fotografie oslovily vaši ideální klientelu a zároveň vypovídaly o vás i vašich hodnotách a třeba prozradily ještě i něco víc o vás samotných.

Markeťačka co miluje sci-fi, mi utkví v paměti víc, než ostatní „jen“ markeťáci.

Stejně tak si snadněji zapamatuji copywriterku, co se ve volném čase věnuje lukostřelbě. Ostatně v podnikání využila svůj koníček a terč i šípy se v jejích textech objevují stejně často jako ve fotografiích.

Podnikatelská fotografie pro web překladatelky

I prostor v kterém fotografie vzniknou je důležitý, dodá fotkám atmosféru a může poodhalit vaše osobní preference.

 

Možná máte pocit, že jste úplně obyčejní.

Nebo tu svoji odlišnost prostě nevidíte.

Tak třeba nadšení pro sci-fi má celkem dost lidí, jenže otevřít dveře a svoji osobnost propojit s podnikáním a ukázat to všem venku, to už tak časté není.  

 

Co myslíte? Od koho raději nakoupíte?

  • Od člověka s nímž vás pojí společný zájem?

  • Od někoho anonymního?

  • Od člověka, kterému věříte?

Pryč je doba masové reklamy, lidé dnes chtějí nakupovat od lidí, čím víc se jim přiblížíte, tím více důvěry si vybudujete.

A právě důvěra je to co vás s klienty propojí pevněji než sliby.

S navázáním důvěry vám fotky můžou pomoct.

Jak se říká ďábel je v detailu a přesně tak je to i při budování důvěru. Podrobněji jsem to probrala už dřív, přístup je informacím je za e-mail zde.  

Focení pro webové stránky může probíhat i přímo ve vaší kuchyni.

Pokud vaše podnikání stojí hlavně na vás, pak je nejlepší být sami sebou a to i na fotkách.

 

Brandové fotografie se fotí tak, aby je se přizpůsobily vašim potřebám.

Budou mít po stranách prostor, i když tím pádem mohou působit z estetického hlediska nevyváženě. Tento prostor slouží k ořezu. To aby je šlo použít do přesně daných míst, ale třeba i na více různých sítích (pro Pinterest potřebujete úplně jiný poměr stran než na LinkedIn).

Mají:

  • Ukázat jak se bude váš klient při spolupráci s vámi cítit.

  • Jakým způsobem vaše služba probíhá.

  • Odvyprávět část sdělení za vás, ostatně z fotografie lidé pochopí víc souvislostí rychleji, než když si je mají přečíst v textu.

  • A především, přiblížit vás vašim klientům.  Záleží tedy i na očekávání vašich klientů, na tom co je osloví.

Propagátorka kontaktního mateřství Lucie Machutová se připravuje na přednášku o rodičovství

Když navíc otevřete dveře i do “zákulisí” přitáhnete si ještě víc pozornosti.

Každé podnikání je jiné a nejspíš je vám už touto dobou jasné, že je potřeba před focením si s fotografem sednou a pořádně vše probrat, aby výsledné fotografie splňovaly vaše požadavky, očekávání a zároveň dobře padly jak barevně tak velikostí do pro ně vymezeného prostoru.

I portrétní fotografka dokáže vytvořit použitelné fotografie. Pravděpodobně ale budete muset vše připravit a hlídat, že se ubírá správným směrem.

Dobrá brandová fotografka vám přípravu i focení usnadní.

Bude chtít vědět co nejvíc o vás i vašem podnikání. Díky zkušenostem bude schopna upozornit na různé překážky a v podstatě myslet za vás i na věci, které by vás v dané chvíli nenapadly.

Ostatně pokud vaše podnikání díky fotkám rozkvete, dřív nebo později se k ní vrátíte znovu. Takže máte stejný cíl.

Hodil by se vám seznam fotek, které pro své podnikání potřebujete?

V tomto článku vysvětluju jak ho tvořím.

Previous
Previous

Brandové fotky podnikatelky, jako fotopříběh

Next
Next

Světlo může atmosféru místnosti úplně změnit