Jak získat autentické fotografie pro podnikání?

Krátká odpověď: nechte se nafotit při své práci a fotoaparát vůbec nevnímejte.

Asi je vám jasné, že v mnoha případech to tak snadno nepůjde.

Jako brandová fotografka se často setkávám s tím, že klientky chtějí působit přirozeně – ale zároveň mají obavu, jak toho na focení dosáhnout. V tomhle článku se s vámi podělím o svůj pohled na autenticitu:
Pro mě jsou to fotografie, které vás zobrazují takové, jaké skutečně jste: typický postoj, držení těla a především vaši mimiku i gesta. A váš vzhled na fotografii odpovídá skutečnosti tj. žádné velké úpravy.

Ale to jsem skočila až na konec.

Co je důležité pro to, aby mohly vzniknout hezké autentické fotografie?

Začíná to celé ještě před focením, navázáním osobnějšího vztahu, v základě jde o to, abyste se se mnou cítila dobře. 

Další krok je zvyknout si, že na vás míří objektiv a že ho máte ignorovat.
Jo, já vím, že se to snadno řekne a hůř udělá. Znám to jak sama u sebe tak mám před objektivem možnost pozorovat spoustu lidí. Existují takoví, pro které objektiv nepředstavuje žádný problém, ti, co se do podobného rozpoložení dostanou postupem času, i takoví kteří „povolí“, teprve až končíme.

Důležité je vžít se do situace, kterou chceme mít na fotografiích zachycenou, „zahrát sami sebe“.  
Když vás přesně povedu (budu chtít, abyste se takto posadila a toto udělala) tedy začnu vás pózovat, přijdeme o to co je právě pro vás typické.
Naopak pokud si popíšem situaci a vy si ji v hlavě prožijete/nastavíte povede vás svalová pamět. Budete se chovat jako obvykle, dělat s rukama to co běžně děláte, používat svá gesta tak jak máte ve zvyku.

Doplňková fotografie pro sociální sítě.

Foceno brand fotografkou Danou Ostrovskou.

Zamyslela jste se a zjistila, že netušíte, co přesně děláte?

Skvělé! Moc o tom ani nepřemýšlejte.

Proč?

Když nebudete řešit, co přesně děláte a rovnou se do situace vžijete, bude váš pohyb instinktivní, tedy přirozenější a opravdovější – to je ona svalová paměť, kterou jsem výš zmiňovala.

Pak stačí v pozici chvilku vydržet a dát tomu, kdo vás fotí možnost podívat se:

  • Jak vypadá z toho úhlu, kde stojí, a co by bylo potřeba upravit, aby vám to slušelo. (Nejčastěji jde o drobnosti například shrnutí kůže do záhybů na tváři, když si rukou podpíráte hlavu, upravení oblečení,…)

  • Jestli by bylo estetičtější zabrat fotku z jiného směru. (Třeba proto že je za vámi nějaký rám, nebo linka, která pomůže nasměrovat pozornost,..).

Soubor fotek telefonující podnikatelky vzniklé na jednom místě.

Jo i tak moc se výsledná fotka může změnit jen na základě toho že kolem vás kroužím a využívám to co je k dispozici.

Foceno brand fotografkou Danou Ostrovskou.

Jakmile jsou tyhle “drobnosti” vyřešené, stačí správný výraz v tváři a máme hotovo.

Správný výraz je tak různorodý jako lidé kteří podnikají a co je pro jednoho to pravé, pro druhého je naprosto vedle.

A jestli jste se zamyslela nad tím, jak v takovou chvíli ještě zařídit výraz, když na sebe nevidíte.
Pak jsou dvě možnosti:

  • úsměv (je celkem jedno jestli si něco vybavíte sama, nebo spolu budeme vtipkovat)

  • nebo povídání o vašem podnikání (obvykle jsou lidé skutečně nadšeni tím, co dělají a tak se jim při takovém povídání rozzáří tvář i oči).

Jasně že chápu, že občas jsou potřeba i jiné emoce, ale ze zkušenosti vím, že zamyšlených, zádumčivých a vážných pohledů nafotíme dost i jen tak mimochodem.

Jak zachytit komunikaci s klienty po sítích? Mobil a váš výraz pomůže.

Foceno brand fotografkou Danou Ostrovskou.

Zvažujete vlastní focení?

Přečtěte si článek o tom, co je dobré rozmyslet před focením a jak zařídit, abyste po focení měli vše, co potřebujete.

Nebo přejděte do rozcestníku a přečtěte si to, co vás právě zajímá.

Kdo pro vás psal?
Když se představuju, říkám o sobě, že jsem brandová fotografka, ale po focení když se ohlédnou, vidí tam toho víc.

Pomáhám podnikatelkám:

  • „vylézt“ z ulity před sledující a návštěvníky, i když máte pocit, že pro to nejste stvořené,

  • podívat se na své podnikání očima své cílovky a začít přemýšlet jako oni,

  • překračovat dosavadní hranice a dovolit si zkoušet co je možné nejen před fotoaparátem, ale také ve svém uvažování a podnikání

Brandové focení bych v podnikání přirovnala k lanovce.
Jasně že ten kopec nakonec zdoláte, nebo se prostě pokorně vrátíte dolů. Ale když si zaplatíte jízdu lanovkou, budete nahoře rychleji a zůstane vám energie i elán na další kroky.

Máte chuť se nechat vyvézt?  Kontaktujte mne.