Kdy má smysl investovat do brandového focení – a kdy ještě ne?

Brandové focení je investice, která vás má v podnikání posunout. Pokud ale stojíte na začátku nebo procházíte přerodem, možná přemýšlíte: „Je už ten správný čas do toho jít?“

Jako brandová fotografka od klientek potřebuji vědět to důležité co jim má focení přinést – aby výsledek dával smysl nejen esteticky, ale především strategicky.

A tak vám místo odpovědi nabídnu několik otázek, které vám tu vaši správnou odpověď pomohou najít:

Máte jasno v tom, co od fotek očekáváte?

Focení není jen o pořízení „hezčí vizitka“. Výsledné fotografie berte jako nástroj, který vám má zjednodušit marketing – pomůže přitáhnout pozornost a budovat důvěru.
Dobře připravené fotografie mají tedy usnadnit práci, (ne ji přidělávat), aby se to povedlo, je potřeba vědět, k čemu je chcete využít.

Foceno brand fotografkou Danou Ostrovskou.

Zamyslete se, vím:

  • Co a komu nabízím?

  • Kde a jak budu fotky používat (web, sítě, propagační materiály)?

  • Chci vizuál, který mě dlouhodobě podrží – nebo jen potřebuju rychle něco na teď abych mohla dělat další kroky než se vše usadí?

Investovat do brandové focení dává smysl, když:

  • Už podnikáte (nebo se chystáte spustit konkrétní službu/produkt).

  • Více zakázek by vám pomohlo, ale komunikace vám vázne právě kvůli fotkám.

  • Připravujete nový web nebo větší změnu (rebranding, novou cílovku, novou roli).

  • Potřebujete si vytvořit složku fotek, ze které můžete pohodlně vybírat a ušetřit tak svůj čas při tvoření obsahu.

  • Vaše aktuální fotky neodpovídají tomu, kde jste teď.

  • Zjistili jste, že se raději neukazujete vůbec, než abyste použili „něco z telefonu“.

  • Když cítíte, že „nějak to plácat“ už nestačí – a chcete vypadat profesionálně, ale pořád samy sebou.

Brandové focení je investice do viditelnosti, důvěry ale i do zrychlení a usnadnění propagace.

Naopak klidně počkejte, když:

  • Podnikání zatím nemá jasnou podobu a nevíte, co budete nabízet.

  • Zvažujete změnu cílové skupiny nebo formu služeb.

  • Nevíte, kde byste fotky využili (např. nemáte web, sítě ani konkrétní plán).

  • Momentálně je pro vás tato investice stresující – psychicky i finančně.

Foceno brand fotografkou Danou Ostrovskou.

Ani teď si nejste jistí?

V pořádku, i ti, kdo už mají web a roky podnikání za sebou, často váhají.


Neexistuje jeden ideální okamžik, kdy se vše sejde. Většinou je potřeba si uvědomit priority, k tomu může pomoct:

  • Příprava seznamu fotek, které byste reálně využili.

  • Konzultace s fotografkou – kde si ujasníte svou představu o výsledku.

Investice do brandových fotek nemusí být obří.
Ale měla by být smysluplná.

Pokud zvažujete, co pro vás dává smysl – ozvěte se mi. Probereme to.

Přemýšlíte o brandovém focení?
Přečtěte si některý z článků na webu - vyberte si téma, které vás zajímá, z přehledu v rozcestníku.

Nemáte teď čas? Dejte mi na vás e-mail - pošlu vám průvodce: 6 kroků k fotografiím, které pracují pro vaše podnikání.

Chcete do toho rovnou skočit? Napište mi, potkáme se na konzultaci.

Říkám o sobě, že jsem brandová fotografka, ale když se po focení klienti ohlédnou, vidí tam toho víc.

Pomáhám podnikatelkám:

  • „vylézt“ z ulity před sledující a návštěvníky, i když máte pocit, že pro to nejste stvořené,

  • podívat se na své podnikání očima své cílovky a začít přemýšlet jako oni,

  • překračovat dosavadní hranice a dovolit si zkoušet co je možné nejen před fotoaparátem, ale také ve svém uvažování a podnikání

Brandové focení bych v podnikání přirovnala k lanovce.
Jasně že ten kopec nakonec zdoláte, nebo se prostě vrátíte dolů. Ale když si zaplatíte jízdu lanovkou, budete nahoře rychleji a zůstane vám energie i elán na další kroky.

Máte chuť se nechat vyvézt?  Kontaktujte mne.