Kdy má smysl investovat do brandového focení – a kdy ještě ne?
Brandové focení je investice, která vás má v podnikání posunout. Pokud ale stojíte na začátku nebo procházíte přerodem, možná přemýšlíte: „Je už ten správný čas do toho jít?“
Jako brandová fotografka od klientek potřebuji vědět to důležité co jim má focení přinést – aby výsledek dával smysl nejen esteticky, ale především strategicky.
A tak vám místo odpovědi nabídnu několik otázek, které vám tu vaši správnou odpověď pomohou najít:
Máte jasno v tom, co od fotek očekáváte?
Focení není jen o pořízení „hezčí vizitka“. Výsledné fotografie berte jako nástroj, který vám má zjednodušit marketing – pomůže přitáhnout pozornost a budovat důvěru.
Dobře připravené fotografie mají tedy usnadnit práci, (ne ji přidělávat), aby se to povedlo, je potřeba vědět, k čemu je chcete využít.
Foceno brand fotografkou Danou Ostrovskou.
Zamyslete se, vím:
Co a komu nabízím?
Kde a jak budu fotky používat (web, sítě, propagační materiály)?
Chci vizuál, který mě dlouhodobě podrží – nebo jen potřebuju rychle něco na teď abych mohla dělat další kroky než se vše usadí?
Investovat do brandové focení dává smysl, když:
Už podnikáte (nebo se chystáte spustit konkrétní službu/produkt).
Více zakázek by vám pomohlo, ale komunikace vám vázne právě kvůli fotkám.
Připravujete nový web nebo větší změnu (rebranding, novou cílovku, novou roli).
Potřebujete si vytvořit složku fotek, ze které můžete pohodlně vybírat a ušetřit tak svůj čas při tvoření obsahu.
Vaše aktuální fotky neodpovídají tomu, kde jste teď.
Zjistili jste, že se raději neukazujete vůbec, než abyste použili „něco z telefonu“.
Když cítíte, že „nějak to plácat“ už nestačí – a chcete vypadat profesionálně, ale pořád samy sebou.
Brandové focení je investice do viditelnosti, důvěry ale i do zrychlení a usnadnění propagace.
Naopak klidně počkejte, když:
Podnikání zatím nemá jasnou podobu a nevíte, co budete nabízet.
Zvažujete změnu cílové skupiny nebo formu služeb.
Nevíte, kde byste fotky využili (např. nemáte web, sítě ani konkrétní plán).
Momentálně je pro vás tato investice stresující – psychicky i finančně.
Foceno brand fotografkou Danou Ostrovskou.
Ani teď si nejste jistí?
V pořádku, i ti, kdo už mají web a roky podnikání za sebou, často váhají.
Neexistuje jeden ideální okamžik, kdy se vše sejde. Většinou je potřeba si uvědomit priority, k tomu může pomoct:
Příprava seznamu fotek, které byste reálně využili.
Konzultace s fotografkou – kde si ujasníte svou představu o výsledku.
Investice do brandových fotek nemusí být obří.
Ale měla by být smysluplná.
Pokud zvažujete, co pro vás dává smysl – ozvěte se mi. Probereme to.
Přemýšlíte o brandovém focení?
Přečtěte si některý z článků na webu - vyberte si téma, které vás zajímá, z přehledu v rozcestníku.
Nemáte teď čas? Dejte mi na vás e-mail - pošlu vám průvodce: 6 kroků k fotografiím, které pracují pro vaše podnikání.
Chcete do toho rovnou skočit? Napište mi, potkáme se na konzultaci.
Říkám o sobě, že jsem brandová fotografka, ale když se po focení klienti ohlédnou, vidí tam toho víc.
Pomáhám podnikatelkám:
„vylézt“ z ulity před sledující a návštěvníky, i když máte pocit, že pro to nejste stvořené,
podívat se na své podnikání očima své cílovky a začít přemýšlet jako oni,
překračovat dosavadní hranice a dovolit si zkoušet co je možné nejen před fotoaparátem, ale také ve svém uvažování a podnikání
Brandové focení bych v podnikání přirovnala k lanovce.
Jasně že ten kopec nakonec zdoláte, nebo se prostě vrátíte dolů. Ale když si zaplatíte jízdu lanovkou, budete nahoře rychleji a zůstane vám energie i elán na další kroky.