Mediální obraz/odraz

Jana je PR konzultantka a copywriterka, která učí zkušené podnikatelky být vidět v médiích. Pro svou novou webovou prezentaci potřebovala brandové fotky. Oslovila mě v době, kdy měla vybranou šablonu web a základní představu o tom jakými fotografiemi ji chce naplnit.

Jana: Hlavní linka mé prezentace je slovní spojení „Buďte vidět v médiích“ a “Znám média z obou stran”. První, co se mi významově spojilo, byl nějaký reflektor nebo studio. To mi připadalo ale obyčejné. Proto mě napadlo využít odlesků a odrazů ve skle.

Chtěla jsem, aby fotky působily exkluzivně, přece jen zviditelnění v médiích (rozhovory apod.) vnímám až jakoby nadstavbu k základnímu marketingu. Zároveň ale pracuji s linkou “Média jsou lidi, stejně jako vy nebo já”, takže jsem chtěla zdůraznit, že jsem jednou z podnikatelek, aby se se mnou dokázaly ztotožnit.

Přemýšlely jsme jak média zobrazit. Dvě strany, toho samého. Média jako váš obraz. Obraz, který je zkreslený, neříká všechno. Ukazuje jen to, co svým úhlem pohledu odhalit chce. Podobně jako u odrazu v zrcadle vidíte jen určitou část celku. Během přípravy focení jsme se posouvaly stále více k využití dvojího zobrazení pomocí odrazu.

Vyzkoušela jsem několik různých technik a ukázala Janě výsledky i hranice našich možností. Při diskuzích jsme ujasňovaly cílovou skupinu, barvy, náladu, prošly konkurenci, připravily seznam výsledných fotografií.

fotografie do sekce o mně Jany Pokorné, odraz ve skle dveří

Media nás zobrazují z určitého úhlu, neukazují vše.

 

Jana rychle reagovala na mé otázky a podněty, poté sama přišla s představou o místě focení. Prostor ukrytý ve dvoře, s velkými prosklenými dveřmi jsem si přijela ještě před focením prohlédnout. Potřebovala jsem zjistit kdy a odkud půjde světlo, co se bude ve skleněných plochách odrážet a v klidu přemýšlet o možnostech, které místo nabízí.

Protože jsme věděly, že v den focení budeme časově omezené, dohodla jsem si s Janou osobní schůzku, která měla odbourat prvotní ostych. Probraly jsme toho ale nakonec mnohem víc, než jsem čekala. Od úhlu, z kterého budeme fotit, přes stranu tváře, kterou má Jana raději, oblečení, až po nasměrování Jany i odrazu tak, abychom pozornost na hlavním banneru webu vedly správným směrem.

Během schůzky vznikly provozní fotografie, na kterých jsme zjišťovaly jak, a v čem, vyniká postava, zaměřily jsme se i na zkoušku výrazu. Nachystaly jsme si vše, aby focení přímo na místě šlo rychleji.

V den focení si Jana nechala profesionálně upravit vlasy a nalíčit se. Sešly jsme se tedy až na místě a začaly focením hlavního snímku. Našly jsme úhel focení tak, aby se ve dveřích odráželo z okolí to, co se nám líbilo. Janu jsem nasvětlila bleskem, aby byl odraz postavy ve skle zřetelnější. Upravovaly jsme pozici, směr pohledu a výsledek jsme čas od času prohlížely na tabletu.

Docela trvalo, než jsme byly spokojené. Ale jakmile jsme se shodly na momentě, kdy to bylo přesně ono, podařilo se nám další fotografie nafotit už velmi rychle. 

 
Brandová fotka je vlastně příběh: Otevřu vám dveře k mediím. Jana Pokorná

Jana: Z průběhu celého focení byla cítit tvůrčí energie a tah na branku. Dana velmi ochotně reagovala na jakékoliv moje požadavky a úplně přirozeně mě navedla na vyjádření různých emocí a póz. Všechno, co mi doporučila se mi ve výsledku opravdu líbilo. Dokázala se do mě zkrátka vcítit.

Po focení jsem Janě poslala vybranou fotografii v různých stupních retuše a odsouhlasily jsme si míru úprav. Výsledný set fotografií jsem předala za dva týdny a Jana je poté použila pro dokončení svého webu a také na sociálních sítích.

Když mi ukázala náhled stránek, upozornila jsem ji na špatně čitelné menu a vymyslela řešení v podobě barevného “závoje” v horní části fotografie. Původně jsem použila k překrytí bílou barvu, aby mělo černé písmo co největší kontrast a bylo snadno čitelné. Ale po umístění do webu bílá barva příliš přitahovala pozornost na úkor textu a tlačítka. Barvu „závoje“ jsme tedy změnily na šedou - menu je tak viditelné a neruší důležitější části náhledu.

 
Jana Pokorna PR konzultantka, copyrwiterka brandove foto s mobilem media znam z obou stran

Co učí sama dělá: vysílání, selfie,…

Jana: S výsledkem jsem opravdu spokojená. Nejde totiž jen o to, že jsou fotky krásné a perfektně zpracované pro web i sítě. Přidaná hodnota je v tom, že jsme se s Danou dostaly během přípravy, samotného focení i postprodukce, k jádru mě i mého podnikání. Ujasnila jsem si, kdo jsem a kam směřuju, jaké lidi chci přitáhnout (a jaké zase odradit, protože se mnou nesouzní), prošly jsme celý brand a vyladily osobní marketing. 

A co víc, díky výsledným fotografiím mám obrovskou chuť být vidět, prodávat a pořádně do toho šlápnout. Děkuji.

Co je dnes vidět na sítích:

  • Jdeme fotit

    Jsem nadšená. Jak začít spolupráci?

  • Více detailů

    Super, ale kolik takové focení pro web stojí?