Jedlá zahrada s Petrou

Petra se ozvala na FB. Zkontaktovaly jsme se tedy logicky přes Messenger. Založila jsem oboustranně přístupný dokument na Google disku pro uložení poznámek z komunikace. Petra jej taktéž procházela a postupně jsme se přesunovaly od představy k vlastnímu zadání:

Prvotní představa: 

Na většině fotek budu já. Mám ráda šaty a klobouky a preferuji elegantní styl. Slovo elegantní pro mě představuje symbiózu významu jednoduché a funkční, i ladné na pohled. Ráda bych měla fotky spíše umělecké.

Ráda chodím bosa. Miluji slunce - ráno při svítání, v poledne v horku, večer zlaté při západu.

A konečný výsledek:

V čase tenhle proces zabral dva měsíce, tak jak dovoloval čas (níže je detailnější popis toho co vše se dělo, bylo toho dost, proto je i tohle vyprávění delší): 

Kompletní zadání:   

  1. Úvodní fotografii na hlavní stránku webu (1920 x 1080 px, obdélník cca 2:1), já vpravo a text vlevo.

  2. Banner na FP také se mnou .

  3. Banner do skupiny Jedlá a přírodní zahrada 1200 x 484 px, ale pro mobilní zobrazení 1200 x 626 px, navíc skupiny mají kruhový náhled ze středu a zdá se, že nelze FB říct, co má vyseknout, ústřední děj tedy musí být uprostřed.

  4. Banner do placeného klubu Jedlá zahrada snadno a elegantně.

  5. Profilovku na FB 2x - soukromou a pro podnikání.

  6. Fotku ke službě Rozhovory na zahradě o zahradě. Jde o telefonické konzultace.

  7. Foto k připravovanému kurzu “Zpracování rajčat”, které půjde použít do kurzu, pro jeho prezentaci, pro jeho inzerci. 

  8. Rodinné foto - prostě nějaké uvolněné venku :) Stačila by mi vlastně jedna dokonalá :) 

Brandové barvy oranžová a modrá (#f08903 a #012842).

Rozměry každé fotografie, info zda bude použit text a jaké barvy, aby podklad měl správný kontrast a text byl dobře čitelný. 

Inspirační album fotek z Pinterestu - Petřin pohled na to, co se jí líbí. K některým fotkám byl i komentář: “Tady je bezva vidět zahrada. Ten pohled shora, který zabírá celou zahradu, je fajn. To sluníčko se mi moc líbí, jak dotváří atmosféru.”

Moje shrnutí pro přípravu focení: zaslaná inspirace od Petry má vyšší clonová čísla - je tam hodně poznat co je v okolí osoby, byl použit širokoúhlý objektiv, většinou zobrazena celá postava při práci, vyfoceno v protisvětle. 

Podívali jsme se na konkurenci.

- Petra dodala odkazy a já jsem zjistila, jaké konkurence používá barvy, styl fotografií,… to abychom Petru odlišily a případně nevědomky nefotily velmi podobně. Z logických důvodů tento krok v naší nebudu prezentovat. 

Dostala jsem přístup i do placených zákoutí Petřina podnikání. To abych měla větší vhled,  zjistila jakým stylem komunikuje s lidmi, jak lidé komunikují s ní a naladily jsme se na klienty. 

Dalším krokem byl výběr oblečení.

V tomhle měla Petra jasno a díky zaslaným fotografiím jsme mohly vše předem dopilovat (přidat náušnice v kontrastní barvě, pásek ladící s kloboukem, atd….). Na samotné focení jsme byly připravené a nic nám nechybělo.  

Domluvily jsme si termín a doufaly, že počasí nám bude přát.

Plán byl fotit ve večerních a ranních hodinách. To aby slunce přes objektiv přidalo do fotek onu kouzelnou atmosféru, kterou mi Petra ukazovala na inspiračních fotkách. 

Den předem jsme zkontrolovaly počasí, předpověď ukazovala, že by nám plán mohl vyjít.

Tak jsem vyrazila na cestu.

Den focení: 

Po příjezdu jsme se jen tak lehce oťukávaly. Na mně byla patrná únava z 3 hodin za volantem. Z Petřiných dětí pro změnu nervozita. Foťák jsem nicméně vytáhla hned.

Když se co chvíli skrývám za objektiv, za chvíli to všem přijde normální a přestanou objektiv vnímat. Navíc jsme potřebovaly vybrat správná místa odkud co fotit, abychom vše stihly, než slunce klesne.

Prokládaly jsme to povídáním o zahradě, ochutnáváním ředkvičkových šešulek, brutnáku a jiných, pro mě neznámých, jedlých rostlin. 

Během výběru místa focení jsme se dostaly také k debatě o světle a plynule přešly na téma, jak si zajistit dobré světlo při natáčení videa, proč video z mobilu vypadá jinak než to z laptopu a co se s tím dá dělat.

O natáčení samotném toho moc nevím. Ale světlo a objektivy jsou pořád ty stejné proměnné, které se používají ve fotografii. Takže se teorie dá snadno využít i při natáčení.

Na večer jsme byly nachystané a šly fotit. Nejdřív zkušební fotografie.

Je to místo dobře osvětlené, je potřeba více se otočit, trochu přizvednout sukni na jedné straně, aby působila volněji/svobodněji, tenhle květ mrkve musí na bok - foťák mi ostří pořád na něj, jak s ním vánek hýbe..…

Jakmile jsme vychytaly mouchy, pustily jsme se do finále pohybu, pózy, výrazu…. podle toho, co si která fotka žádá.

Bradové foto doprovodné pro navození pocitu Zahradnice-brand-foto-pro-web Popis: A konečný výsledek:

Čas rychle utekl a byla tma.

Propojily jsme tablet s fotoaparátem a začaly vybírat fotky, které projdou úpravami. Zároveň jsme se pobavily o tom, jestli při retuších něco změnit v obličeji, v postavě, co jsou dočasné záležitosti a co odkazy z minulosti, které k ní neodmyslitelně patří. Co by raději neukazovala…..

Tahle debata je vždycky náročná, především na emoce. Nikdy nevím jak druhá strana zareaguje, a proto ji nechávám až na osobní kontakt, kdy mohu okamžitě navazovat na reakce. Ale vynechat ji, to nejde. Když se sami sobě budete na fotce skutečně líbit budete ji bez váhání a s radostí v propagaci používat a ta energie je prostě znát.  

Ráno jsme to vzaly obráceně. Začaly focením Petry a skončily focením s dětmi, rozloučením a odjezdem. 

Doma jsem několik ze společně vybraných fotek upravila a nahrála na Google disk aby Petra upřesnila jaký styl úprav jí sedí.

Zároveň jsem některé připravila například jako profilovou fotku - do kroužku. Vložila do printscreenu stránky a ponechala prodejní texty - to aby Petra viděla jak si to do sebe sedne.

Věřím, že představivost umí divy, ale když ji podpořím i neúplnými náhledy, snadněji se vybírá. Úpravy zaberou delší čas než focení. Je v zájmu obou stran odsouhlasit výslednou formu a poté začít s úpravami. 

Po odsouhlasení lze počítat v průměru 14 dní pro dodání všech fotografií. 

Na závěr jsme se ještě pobavily o tzv. Alt k obrázkům.

Když už bude fotky vkládat, je dobré využít příležitost, vyhradit si čas a věnovat se i těmto drobnostem. Pokud znáte svoje klíčová slova a jazyk svých klientů, SEO vás odmění.

Co dnes lze vidět na sítích?

Profilová fotka Zahradnice Petry Fetrové
Brand foto propojené vyjádření pěstování v zahradě s vařením v domě
Úvodní foto pro FB skupinu z brandového focení
Každý kousek webu lze využít k propagaci pomocí fotek
  • Jdeme fotit

    Jsem nadšená. Jak začít spolupráci?

  • Více detailů

    Super, ale kolik takové focení pro web stojí?