Digitální svět

Mít pořádek se hodí. Všechno snadno najdu. Šetřím si tím čas i nervy.

Pořádek v digitálním světě pro měl doteď znamenal úklid v souborech a složkách. Gábina mi to slovní spojení up-gradovala na vyšší level a to napříč všemi zařízeními.

Její vize, že mi všechna používaná zařízení nastaví tak, aby pracovala v můj prospěch a nenarušovala mi život, se mi moc líbí.

Spolupráci jsme začali povídáním o představách, barvách, náladě jakou by fotky měli mít, ideálním místu pro focení,…

Gábina: Nechci digitální produkty prezentovat jako zlé. Mám je ráda (proto si je kupuju :-) ) a předpokládám, že moje ideální klientka taky. Chci, ji umožnit je používat, bez negativních dopadů. Zkrátka jí pomůžu v nich uklidit a zorganizovat je tak, aby byly efektivní a měla z nich přidanou hodnotu. Přinesou jí větší radost a uvolní její mentální kapacitu.

Pak přišla studená sprcha. Jak tohle téma dostat do fotky?

Cíl služby = pohodovější život, pro každého to znamená něco trošku jiného, a ukázat jen samotný výsledek …

Ukázat službu? To by šlo. Ale fotky s mobilem, pc, tabletem, má téměř každá on-line podnikatelka.  

Když nevím z které do které, nechám myšlenku běžet „na pozadí“ a jdu dělat něco manuálně.

Celkem trvalo, než nápad naskočil.

Jaký?

Foto storytelling v podnikání vyprávění pomocí více fotek.

Stačilo zamyslet se nad situacemi, převést je do příběhu a poznačit si co budeme fotit.   

Například: Jóga podle Youtube.

Když se rozhodnu protáhnout, chci cvičit. Jenže nejen mě se stane, že než najdu to správné video koukám na něco úplně jiného. Abych tenhle nešvar odbourala, uložila jsem si vybraná videa do vlastních seznamů. Snadno to správné najdu, za půl hodiny mám docvičeno, jsem dobře naladěna, a nevyčítám si že jsem nachytala sama sebe jak trávím čas úplně jinak než jsem původně chtěla.  

Gábina:  Ukázat celý příběh poskládaný z víc fotek, pro mě znamená vždycky si poskládat nějakou koláž. Ale s Canvou je to snadné a málo kdo to dělá, takže za mě super odlišení.

Brandové foto vaření v kuchyni v Brně

Samotné focení jsme rozdělily na dvě části. Gábina chtěla být přirozená. S přípravou na focení si vystačila sama, takže jí nevznikly žádné dvojité náklady na vizážistku, kadeřnici, … A mě to taky vyhovovalo. Je příjemné vypnout, hlava si odpočine a obnoví se elán i energie.

V interiéru čekal veliký pokoj s obrovským oknem, světla byla spousta. Ale i tak jsem si k lehkému, světlému vzhledu finálních fotek dopomohla blesky. A tak Gábina měla před každou sérií krátký čas na oddech, než jsem pro blesk našla to správné místo a nastavila sílu záblesku. 

V exteriéru to bylo opačně. Počasí nám dopřálo ten největší přírodní softbox – lehké mraky. Tím nám pomohlo, aby se venkovní fotky světelně podobaly interiérovým.

Po každé nafocené sérii jsme fotky prošly. Gábina si dělala představu, jak fotky vypadají, a měla možnost se k nim vyjádřit.  A já vítám dvojí kontrolu, aby zobrazeno zůstalo jen to chtěné. Třeba v kuchyni banány v pozadí, které barevně nezapadaly do konceptu.

On-line svět do off-line přináší usnadnění třeba v podobě map. Brandové focení v Brně Obřanech.

Gábina:  Z focení jsem byla nervózní. Nerada se fotím a sama sobě se líbím pouze na momentkách. Na aranžovaných fotkách jsem si připadala vždycky divně a sama sobě se nelíbila. Focení s Danou ale bylo úplně v pohodě. Začala tvořit krásné fotky, na kterých jsem se sama sobě líbila, takže nervozita opadla a focení jsem si začala užívat.

Nafocený materiál jsem probrala, vytřídila, a odeslala náhledy k výběru finálních fotek. Jednu z fotografií jsem nachystala se všemi úpravami, jak by podle mých představ měla nakonec vypadat.

Fotky z interiéru byly až na příliš tmavé kalhoty odsouhlaseny.

Fotky z exteriéru jsem ale netrefila.

Já mám ráda nebe výrazné, a Gábina si ho přála jemné. Taky barva pleti se na jejím zařízení zdála být příliš dožluta. Tak jsem to předělala.

Chci, abyste s fotkami byli spokojení. Ostatně to je důvod proč si retuš nechávám odsouhlasit.

Gábina:  Ve finále mám spoustu krásných fotek, na kterých se sama sobě líbím. Vypadám na nich přirozeně, takže mě lidé poznají. Podařilo se, co jsem od začátku chtěla. Fotky vystihují moji osobnost i moje podnikání.

Dnes už web už vítá návštěvníky:

  • Jdeme fotit

    Jsem nadšená. Jaký začít spolupráci?

  • Více detailů

    Super, ale kolik takové focení pro web stojí?