Co když nevím, co vlastně na těch fotkách chci?
Možná už ses dívala na různé weby fotografek a říkala sis:
„Taky bych chtěla takové fotky… ale vůbec nevím, co by na těch mých mělo být.“
Nebo dokonce:
„Jak mám vypadat přirozeně, když vlastně sama nevím, co chci klientům ukázat?“
Tenhle pocit nejistoty je úplně normální a tak sedíte nad myšlenkou na focení, víte, že nové fotky by pomohly (vypadá to líp, podnikání působí profesionálněji a je lidštější) jenže pak si představíte diskuzi s fotografkou a přemýšlíte, co od ní vlastně chtít a jak jí říct o tom, v čem sama tápete.
„Musím mít před focením jasnou představu, nebo jak to vlastně zařídit?“
Vyřešit to jde jednoduše – zkrátka se vám něčí fotografie líbí a tak se mu/jí svěříte do péče a necháte to na nich.
Dohodnete termín, fotografka něco navrhne, vybere lokaci, udělá fotky. Ty pak můžete použít. A někdy to i dopadne dobře a fotky vystihnou to, co zrovna potřebujete.
Ale někdy to nestačí. Fotky co vzniknou jsou krásné, ale fungují spíš jako ozdoba. Sem tam je dáte na sítě nebo web, ale necítíte, že by vas někam posouvaly. Nepřitahují lidi, se kterými by se dobře pracovalo. Nepodporují podnikání tak, jak sis možná v duchu přála.
Existuje ale i jiné, jistější řešení. Sednout si nad své úvahy s někým, kdo ti bude naslouchat a ideálně dokáže tvé úvahy rovnou převádět do vizuálních nápadů.
Tím člověkem může být třeba koučka, marketingová konzultantka – a nebo právě fotografka, která rozumí nejen fotce, ale i podnikání a směřování značky.
Tím pádem situace: „Co když si zaplatím focení a zjistím, že vlastně nevím, co chci?“ nikdy nenastane.
Od toho je přípravná konzultace
Je to jiný typ diskuze, než běžná „technická“ konzultace před focením.
Berte ji jako prostor, kde je čas zkoumat, přemýšlet a hledat svou cestu.
Je přesně pro klientky, které spíš cítí, že „už by to chtělo nové fotky“, ale zatím mají v hlavě spíš změť pocitů než konkrétní představu. To od nich slyším:
„Hodilo by se mi mít pro své podnikání fotky, ale vůbec nevím, co bych na nich mělo být…“
Utřídit si myšlenky, vybrat z nich to nej a své podnikání nasměrovat leckdy zabere spoustu času a mít k ruce parťáka celou záležitost urychlí.
Právě tady vám dobrá fotografka může opravdu pomoct.
Ne tím, že vám řekne „tady si sedni a usměj se“, ale tím, že s vámi povede rozhovor ještě dřív, než vůbec zvedne foťák.
Pomůže vám pojmenovat, k čemu fotky potřebujete.
Pomůže vám objevit, co chcete, aby bylo vidět.
A najde způsob, jak to dostat ven přirozeně tak, abyste se v tom cítila sama sebou.
Ať už se pak rozhodnete fotit se mnou, nebo si vyberete někoho jiného, odnesete si jasnou vizi, vnitřní klid a jistotu, že víte, co chcete. A to je v následném procesu ta největší výhra.
Některá focení se dají zvládnout i bez přípravy. Ale u brandových fotek to často nestačí.
Ty totiž nejsou jen o tom „jak vypadáte“, ale co tím o sobě říkáte.
A dokud si tohle člověk neujasní, může mít krásné fotky, ale pořád pro své ideální klienty zůstávat neviditelný.
Pokud tu myšlenku převalujete v hlavě, a chcete ji konečně pustit, objednejte si přípravnou konzultaci.