Z obecného pohledu web určitým způsobem dělí a fungují jako vizuální doprovod. Něco čeho se oči mohou zachytit a od čtení odpočinout.
Fotografie, na kterých jste vy sami, pak umožňují lépe vás poznat.

Samozřejmě, existuje ještě mnohem lepší „nosič“ a tím je video. Na něm dokážete ukázat svoji osobnost lépe.

I tak mají fotografie stále svoje opodstatnění a to především díky časové nenáročnosti. Spustit video v ideálním případě i se zvukem je časově náročnější než prohlédnout si fotografii. Ideální by bylo zkombinovat oba způsoby.

Já se ale vrátím k fotografiím.

Fotky pro podnikání se snažím tvořit tak aby ukazovaly co skutečně děláte, i když to znamená, že si na akci před objektivem zahrajete.

Během focení jich vznikne většinou víc, než je potřeba.
To proto, že nějako chvíli mi trvá, než najdu správný úhel, a další než se podaří zachytit zajímavý výraz,…
Že po nafocení dochází k vytřídění fotografií, je vám nejspíš jasné.

  • Zmizí nesprávně zaostřené fotografie, fotografie s různě zavřenými, napolo otevřenýma očima…

  • Ze sérií fotografií, které jsou si velmi podobné, ponechávám jen ty, na kterých se liší výraz.

Do dalšího třídění už vás ráda přiberu.

  • Zajistíte, že bude na fotkách např. správné postavení rukou třeba u prováděné masáže, nebo celého těla když fotíme pozici v tanci nebo nějakém cviku.

  • Jen vy máte v hlavě představu o tom, co chcete komunikovat svým potenciálním klientům a jaký obrazový doprovod se k tomu bude hodit.

Nicméně téměř vždy nám do výběru zasahuje vlastní ješitnost.
„Čím to je, že všichni ostatní mají tak krásné fotografie. Dokonce i na fotografiích ze setkání ostatní vypadají bezchybně a jen já ne.“

fotografování podnikatelky v soukromé zahradě

I já tam přešlapuju. Jen výjimečně na mě během focení dopadá dobré světlo a tak je pro mě uveřejňování fotografií z backstage opravdovou výzvou. 

Přesně to je chvíle, kdy je potřeba zamyslet se.

Hlavní hodnota fotografie totiž leží v tom, co vyvolá.

A jsou to většinou emoce. Ty by měli být v souladu s tím, co k fotografii napíšete.

Hádám, že když budete psát o těžkém a smutném tématu, připojíte k němu fotku, na které jste smutné, zamyšlené, duchem jinde,….

Zkrátka to hlavní nesou emoce, které z fotografie čiší.

To je důvod pouvažovat i nad fotografiemi, které se vám v první chvíli nezdají dost líbivé. Respektive, na kterých vaše emoce vypráví příběh. Dokáže taková fotografie posílit váš text?

A pokud ano, uděláte sami sobě a vlastně i svým potenciálním klientům, laskavost a využijete i takové fotografie?

Stručně řečeno, dřív než snímek smažete, protože máte pocit, že jste zachyceni v nelichotivé pozici, promyslete si hodnotu fotografie.

Může se stát, že před vámi právě leží zlato vizuálního vyprávění.

Previous
Previous

Fotografie ze salonu kosmetičky

Next
Next

Focení v zahradě, na louce i u lesa