Jaké fotky pomůžou zvýšit návštěvnost webu?

Aktualizace 2022:

Vývoj jde kupředu na více frontách.



Změna strategie popisování fotek

Dřív jsme do vyhledavače zadávali slova a doufali, že dobře trefíme téma. Dnes stále častěji píšeme celé dotazy a dostáváme mnohem lepší odpovědi.

Vyhledavač na tuto změnu zareagoval také a stává se stále lepším v hledání odpovědí na dotazy. Věřím že svým dílem k tomu přispěli i různí hlasoví asistenti.

A tak dnes ve vyhledávání uvidíte text: “Lidé se také ptají” namísto dřívějšího “Ostatní také hledají”


K čemu je tahle informace dobrá?

Věřím že máte web, a chcete aby byl ve spojitosti s vaším tématem dobře viditelný. V souvislosti s dobrou pozicí se řeší hlavně klíčová slova a jejich zobrazení v textu, popisu nebo názvu obrázku.

Se změnou strategie vyhledavače, se budou měnit i potřebné náležitosti na webu. Když vyhledavač upřednostňuje odpovědi na dotazy, je dobré mu je na webu “naservírovat”. A to i v popisech obrázků.

Např. namísto: Truhlář v dílně - Jak vypadá dílna truhláře

Fotografie ruky ovládající chytré hodinky pro webové stránky podnikatelky, pomáhající s technologiemi.

Např. místo: “Chytré hodinky na ruce” k obrázku uvedete: “Jak na chytrých hodinkách nastavit xy”

Vím zdá se to být v konečném výsledku malá změna, ale 100 takových drobností vás posune o pořádný krok. A o to přece jde.


Umělá inteligence vybere pro vyhledavač tu správnou fotku

Jak? Dokáže určit co na fotografii je: jaké objekty, jestli jsou tam lidé, komu je fotografii bezpečné zobrazit, přiřazuje jí štítky a hádám že ještě i spoustu dalšího.

Pro web je zajímavá právě ta funkce přiřazení štítků. Čím více relevantní štítky budou, tím pravděpodobněji se právě ta moje fotografie na daný vyhledávací dotaz zobrazí.

Jak to využít v praxi?

Vezměte fotku nahrajte ji na Vision AI a koukněte na štítky (labels).

Ideální pro situace kdy se potřebujete rozhodnout mezi dvěma podobnými fotografiemi. Prostě vyberete bude mít v odpovídajících štítcích lepší procenta.

Ukázka jaké štítky fotografii přiřadí vyhledavač a jak toho využít při vkládání fotografií na webové stránky

Ukázka štítků, které k fotografii přiřadí umělá inteligence.

Co u fotek na webu využít ke zlepšení pozice ve vyhledavači?

Níže naleznete výtah podstatných věcí z článku sepsaného v roce 2021.

Kompletní článek byl zveřejněn v katalogu Rebelek pod názvem: Jak na popisy fotek .


Až třetina vyhledávání na Googlu probíhá pomocí Google Image Search. Abyste dostali svůj obrázek ve vyhledávání vysoko, můžete využít:

  • název obrázku (jméno souboru) - 2-4 slova oddělena pomlčkami a psaná bez diakritických znamének

  • popis u obrázku viditelný na stránce,

  • alternativní text tzv. alt na stránce je neviditelný a byl určen pro nevidomé jako popis toho co je zobrazeno, dnes jej ale používají i vyhledavače. Může mít až 120 znaků a jde především o věty.

Všechny tři možnosti roboti vyhledávače indexují. Když na těchto místech použijete svoje klíčová slova - tedy taková, která vaši klienti při hledání vaší služby nebo produktu použijí, vyhledavač je bude zobrazovat.

Ideální je aby každá fotografie na webu měla svůj jedinečný název, popis i alt. Při tvoření vždy myslete na samotné návštěvníky.

Konečným cílem není co nejvyšší návštěvnost, ale lidé, kteří se budou o vaši nabídku nebo službu skutečně zajímat. Pište především pro ně.   

TIP 1: Dejte si pozor na používání příliš velkých obrázků, které zpomalují načítání webu. Pomalé načítání maří vaše SEO snažení.

TIP 2: Dobrá pozici v Google obrázky zvyšuje i pozici vašeho webu v samotném vyhledavači.

Do vašeho podnikání vstupuje vaše osobnost, máte rádi kvetoucí stromy? Ideální foto na stránku o mne.

Ráda vám pomůžu ty správné fotky pro váš web vytvořit. Stačí mě kontaktovat.


Previous
Previous

Seznam fotek, které určitě budete potřebovat

Next
Next

Když jste to nejdůležitější vy sami