Krátká odpověď by zněla :

„Cokoliv v čem je vám fajn a pohodlně.“

Ve výsledku je fotka totiž hlavně o tom co z vás sledující budou vnímat. Když jste během focení v pohodě, a ano má na to vliv i vaše oblečení, pak dojem sledujících je, že jste s nimi v pohodě. A funguje to i opačně, když oblečení působí nepohodu, přenesete ten dojem i na sledující a ti budou vnímat, že s nimi v pohodě nejste, to určitě nechcete.

Pojďme na delší, ta je pro každého jiná a skrývá se v zodpovězení několika proměnných:

Jak vy sami chcete působit?

  • Zvolíte si nějaký styl? Ležérní, uvolněný, elegantní, business…

  • Jak na to budou reagovat vaši ideální klienti?

 Co máte k dispozici?

  • Co si můžete vypůjčit?

  • Kolik můžete investovat?

Je možné to co máte zkombinovat

  • tak, aby bylo možné out-fit snadno proměnit?

  • Ukázku najdete ve starším článku.

Jak bude oblečení vypadat na fotkách?

  • Pozor na velmi drobný opakovaný vzor, který může vytvořit nepěkné barevné čáry tzv.moaré efekt.

  • Je na látce snadno vidět pomačkání? A pokud ano, je možnost oblečení udržet pověšené a vyžehlené?

Budete chtít v následných úpravách pozměnit vaši postavu?

  • Pak je ideální použít jednobarevné kusy oblečení. Především u velkých a vzorovaných kusů by takový zásah do fotografie byl snadno rozpoznatelný.

Jaká loga a nápisy jsou na oblečení?

  • Co říkají?

  • Komu dělají reklamu?

  • Chcete je šířit?

Máte brandové barvy?

  • Chcete je zahrnout?

  • Jak je plánujete využít?

  • Na oblečení, doplňcích, nebo až v textech které vložíte na hotové fotografie?

Kde se bude fotit a v jaké roční době?

  • Bude vám v tom oblečení dost teplo?

  • Nebo opačně nebude příliš teplé?



Pro focení v kancelářském prostředí se naprosto v pohodě hodí business casual styl.

Přijde mi, že se vlastně pořád opakuju. Ono totiž pro každého platí něco jiného a vlastně nic se nedá plošně označit za špatně ani dobře. Vždycky je to v návaznosti na další proměnné.

A jo, o oblečení se při focení s klienty bavím.

  • Přímo během focení na daném místě, podle scény přizpůsobujeme, aby se v ní neztratili.  

  • Před focením – klidně za pomoci selfie fotek, abychom vybraly z možností to, co má smysl a nebraly toho na samotné focení příliš a zas aby nebyly všechny fotografie v jednom oblečení.

  • Klidně vám doporučím i využít služby stylistky, která vám pomůže jednotlivé out-fity poskládat z toho co máte, navrhnout možné kombinace nebo s vámi klidně i nakoupit tak, abyste vhodně doplnily, co máte k dispozici.  Případně vámi i doporučí barvy a střihy, které jsou pro vás vhodné.


Já vím, namísto snadné odpovědi spousta otázek.


Na druhou stranu,

když si sepíšete si svoje odpovědi, vaše oblečení bude reflektovat vás jako značku líp, než když byste čerpaly informace z obecných rad.

A klidně si k tomu uvařte kafe nebo čaj, a pohodlně se posaďte.

Previous
Previous

Focení v zahradě, na louce i u lesa

Next
Next

Kombinované brandové focení v interiéru a exteriéru