Banner - oblíbený způsob jak zaujmout

Je na nich skvělé, že dovolují sdělit o něco víc než samotný obraz (pomocí textu).

Někdy jde o nápis na fotce, jindy je stvořen z brandových barev, fontů a doplněn o výřez většinou nějakého člověka.

Nejraději pro bannery využívám fotky na šířku.  Předem je plánuji a počítám s prostorem pro umístěním textu nebo tlačítka. Už při focení hledávám jednoduché pozadí s kontrastní barvou, aby text vynikl a byl snadno čitelný.  To je první krok.

Pavel Hála na fotografii pro instagram. Důležitý je na ní jeho přístup k jídlu a především kopřivám.  Přesně na to má upozornit budoucí text.

Krátké a jasné sdělení vám pomuže přitáhnout pozornost k vašemu tématu.

Jaké jsou ty další kroky?


Bannerem oslovujete svoje sledující. Jen trošku jinak než samotnou fotkou.

Když budete tvořit banner, zamyslete se:


Co je pro vás to nejdůležitější?

  • Vy, váš pohled a propojení, které vytváříte?

  • Vaše slova a myšlenka, kterou chcete tím textem sdělit?

Pokud je důležitý text, pak byste mu měli pomoct a poslat pozornost na něj. Ať už použijete vlastní ruce a budete na něj ukazovat nebo se jen tím správným směrem dívat. Většina lidí totiž automaticky koukne tam, kam všichni ostatní a platí to i u fotky.

Pokud je důležitý váš pohled a spojení, které vytváříte, pak je tam ten text vlastně navíc.

Když použijete oboje, jak přímí pohled tak text, budou spolu soutěžit o pozornost.

Banner na kterém přímí pohled a text soutěží vzájemně o pozornost.

Banner na kterém je jak text, tak přímí pohled.

Ukázkový banner, který vede pozorovatele k textu.

Banner, který využívá vedení pozornosti pomocí pohledu.

 

Myslete také na to, jak jsme zvyklí číst.

Tady u nás jsme všichni školou vycepovaní najít levou stranu a od horního rohu jít doprava.

Přesně tam text dostane nejvíc pozornosti. Pokud banner doplníte o svoji osobou, pak byste měli koukat směrem na text a stát na pravé straně. To proto, že textu dáte „kotvu“ a oči sledujícího svým pohledem pošlete zpět na text.

Tím pomůžete dostat pozornost tam, kde ji chcete mít.

Pravdou však je, že někteří lidé u tohoto rozložení mají nutkání číst text zprava doleva. Týká se to především u delších textů, které nejde vnímat naráz. 

Lucie Horenská na zrcadlově převrácené fotce, kde její pohled vede na text a tím dostává písmo plnou pozornost.

V tomto příkladu už je textu opravdu hodně.

 

Máte bannery v oblibě? Zmiňte se o to před focením.

A během focení si pohlídejte:

-          Aby vznikly i fotky s dostatečným odstupem (dostatek prostoru pro váš text na straně, kterou zvolíte).

-          Aby bylo možné fotku prodloužit. Některé pozadí lze naklonovat (např. les, okno, nebo jednobarevné) u jiných to jde jen těžko (místnost plná věcí)

-          Abyste měli výběr fotek, kde jde váš pohled přímo do objektivu, ale také dostatek variant kdy váš pohled jde stranou právě kvůli možnosti nasměrovat pozornost k budoucímu textu.

Podnikatelka Jana Pokorná, sedí na lavičce a čte časopis Forbes. Vzor jak vypadá základní fotka před prodloužením za účelem využití jako banner.

Základní fotka vhodná pro snadné prodloužení.

 

Nechce se vám o tom ani přemýšlet? Domluvte si focení se mnou, na spoustu podnikatelských detailů myslím za vás.

Previous
Previous

Krásně barevné fotky z mobilu

Next
Next

Jaké prostředí vybrat pro focení brandových fotek?